پیشوا- ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیشوا گفت: طرح ملی پیمایش سلامت روان، در ۲ منطقه از شهرستان پیشوا آغاز شد.

دکتر امیر امینی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طرح ملی پیمایش سلامت روان به منظور تعیین شیوع و شدت، هزینه‌های مشکلات اعصاب و روان و بهره‌مندی از خدمات سلامت روان توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آغاز شده است.

وی اظهار داشت: با انجام این مطالعه، تصویر دقیقی از تقاضای جامعه برای خدمات سلامت، شیوه اقدام مردم برای دریافت خدمات و موارد مورد تقاضا، شیوه پاسخگویی نظام ارائه خدمات به تقاضای جامعه و تناسب بار مالی تحمیل شده به خانوارها با درآمد آن‌ها مشخص می‌گردد.

امینی تصریح کرد: با اجرای این طرح ، اولویت نیازهای مردم در مورد مشکلات اعصاب و روان و دلایل عدم بهره‌مندی از خدمات تعیین می‌شود تا برنامه‌ریزی لازم برای تامین خدمات مورد نیاز به کار گرفته شود.

وی گفت: در راستای اجرای این طرح، پرسشگران واحد سلامت روانی،اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان پیشوا با حضور در ۲ منطقه خیابان صفایی واقع در جلیل آباد و خیابان ۱۵ خرداد به درب منزل مراجعه کرده و اقدام به تکمیل پرسشنامه می‌کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان پیشوا اظهار داشت: تمامی پرسشگران اجرای این طرح از معرفینامه و کارت شناسایی معتبر برخوردارند و از شهروندان درخواست می‌شود تا با این افراد همکاری لازم را انجام دهند.
پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.