حمید رضا محمد حسینی روز پنجشنبه در گفت وگوبا ایرنا ، طول این سفر دریایی را ۶ ساعت عنوان کرد و افزود: سفر دریایی به شارجه در گذشته بین ۹ تا ۱۱ ساعت زمان می برد اما اکنون کشتی تندرو این میزان به پنج ساعت کاهش یافته است.
وی ادامه داد:۵۷ درصد علت قیمت بالای بلیط، سوخت بانکرنیک است که نزدیک به ۸۴۰ میلیون ریال پول سوخت آن می شود که بنا شده به دستور رییس جمهور به مسوولان گردشگری این قیمت سوخت کاهش یابد و اکنون در این راستا مصوبه هیات وزیران گرفته شده و منتظر اعلام نهایی آن هستیم و اگر این کار صورت گیرد قیمت سوخت به زیر ۲۰۰ میلیون ریال می رسد و قیمت بلیط نیز یک سوم پایین تر می آید.
این مسوول ادامه داد: موضوع بعدی تعرفی های بندری است که اگر انجام شود امید داریم مشکلات مردم در این بخش نیز کاهش یابد.
این بندر ظرفیت های لازم برای صادرات میوه و تره بار به عنوان بزرگترین پایانه صادراتی میوه و تره بار کشور، صادرات میعانات گازی به عنوان تنها پایانه صادرات میعانات گازی، خطوط منظم حمل و نقل دریایی کانتینر یخچالی به بنادر حاشیه خلیج فارس، وجود خطوط منظم جابه جایی مسافر به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.
نزدیکی به مراکز خرید، دارای بالاترین استانداردها در خصوص نگهداری، ایمن و امن کالاهای ورودی و خروجی در بندر، نزدیکی به جزایر قشم، هرمز و غیره، کمترین فاصله دریایی با بنادر مهم از جمله جبل علی، شارجه و دبی، نزدیکی به صنایع تولیدی، صنعتی و پتروشیمی، امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ با حداکثر آبخور ۱۱.۵ متر از ظرفیت ها و مزیت های بندرشهید باهنر است.
با توجه به ظرفیت ها و توانمندی بندر شهید باهنر از مهرماه سال ۱۳۹۵ خط مسافری بندر عباس به بندر خصب و همچنین خط تجاری بندر شهید باهنر به بندر شناص عمان با حضور جمعی از مقام های دو کشور راهاندازی شد.
بندر شهید باهنر در سال ۱۳۹۹، با تناژ ۷۴۵ هزار و ۸۴۱ تن رتبهٔ اول در صادرات محصولات کشاورزی را به ثبت رسانده است، همچنین صادرات کالاهای نفتی ۲۱درصد و صادرات کالاهای غیرنفتی هم ۱۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان دادهاند.