اصفهان- ایرنا - وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت بیش از پیش جذب بخش خصوصی به حوزه ورزش و جوانان گفت: بدون شک اصفهان ظرفیت این کار را دارد و امیدواریم باشگاه‌های صنعتی این استان به کمک حوزه ورزش در بخش دولتی بیایند.

به گزارش ایرنا، سیدحمید سجادی، روز پنجشنبه در جمع کارکنان اداره کل ورزش و جوانان اصفهان افزود: ورزش استان اصفهان برای کشور منشأ اتفاق های بسیار خوب بوده و خدمات ارزشمندی را انجام داده است.

وی که در جریان بیست و پنجمین سفر استانی رییس جمهور و هیات دولت به اصفهان سفر کرده است، اظهار داشت: این استان تیم‌های صنعتی فوق‌العاده‌ای در اختیار دارد که تقریباً حرفه‌ای‌ترین تیم‌های ورزشی هستند و لازم است مدیران عامل این باشگاه‌ها حمایت شوند و تسهیلات لازم در قالب امکانات رفاهی برای این تیم‌ها تدارک دیده شود.

وی با اشاره به اینکه سرانه ورزشی اصفهان کمتر از نیم مترمربع است که باید بهبود یابد، اضافه کرد: سرانه ورزشی در کشور بطور میانگین  ۰.۷۵ مترمربع است و اصفهان باید خلأ موجود را پُر کند.

سجادی با بیان‌اینکه ۱۰ درصد از کل سرانه ورزشی اصفهان مربوط به مکان‌های سرپوشیده است، گفت: این استان طرح‌های مهمی در دست اجرا دارد و باید برنامه‌ریزی لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام آن انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: فضای زیبای حاشیه زاینده‌رود و مکان‌هایی که برای انجام ورزش‌های همگانی در اصفهان پیش بینی شده است، می‌تواند بیش از پیش مورد استفاده قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه اصفهان باید در رشته‌های ورزشی مختلف بیش از گذشته میزبانی مسابقات را بر عهده بگیرد، افزود: چند برنامه بین‌المللی برای اصفهان پیش بینی شده است و هفته گذشته نیز یک بازدید بین‌المللی انجام شد.

به گزارش ایرنا، همچنین وزیر ورزش و جوانان در ادامه سفر استانی خود به اصفهان بعنوان نماینده تام الاختیار رییس جمهور در شهرستان سمیرم حضور یافت.

سجادی در بدو ورودش به سمیرم در گلزار شهدای این شهرستان حضور یافت و به مقام شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.
وزیر ورزش و جوانان همچنین با خانواده شهید محمد مهدی پیرمرادیان که در ۲۲ دی ۱۳۶۵ در عملیات "کربلای ۵" در منطقه شلمچه به شهادت رسیده است نیز دیدار و گفت و گو کرد.

همچنین سجادی وزیر ورزش و جوانان امروز از ورزشگاه و زمین چمن مصنوعی شهید فلسفی و شرکت معدنی خاک نسوز سمیرم و محور سمیرم به یاسوج بازدید کرد.

بازدید از طرح استخر سمیرم و بافت فرسوده شهرستان سمیرم از دیگر برنامه‌های وزیر ورزش و جوانان در این سفر یکروزه بود.

شهرستان سمیرم با ۹۰ هزار نفر جمعیت، در جنوب استان اصفهان واقع شده است.

رییس جمهور و جمعی از اعضای هیات دولت، صبح روز پنجشنبه در بیست و پنجمین سفر استانی خود وارد اصفهان شدند.