به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهمن امیری مقدم» عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: فرودگاه برای توسعه هر استانی ضروریست. از آنجایی که کرمانشاه هاب منطقه محسوب می شود و فرودگاه کرمانشاه نیز فرودگاه بین الملی می باشد، ضرورت داشت نشستهای تخصصی و کاملی با مدیران کشوری داشته باشیم و قرار شد ظرف آینده نزدیک قرارداد با پیمانکار منعقد و کار بازسازی باند فرودگاه به زودی انجام شود.
وی اضافه کرد: با برگزاری جلسات مختلف با شرکت هواپیمایی ایران ایر و سایر شرکتهای هوایی قرار بر این شد که هواپیمایی جمهوری اسلامی پروازهایی با هواپیمای ATR خود را به هواپیمای Foker برای افزایش تعداد مسافرین تغییر دهد و قشم ایر نیز قرار شد ۲ پرواز به فرودگاه کرمانشاه اضافه کند.
استاندار کرمانشاه گفت: بااضافه شدن تعداد پروازها و افزایش ظرفیت آن استقبال خوبی از آن خواهد شد و نارضایتی مردم کمتر میشود.
وی افزود: من یک عذرخواهی به حجاج کرمانشاهی بدهکارم که پرواز مستقیم نداشتند و مجبور شدند از تهران به مقصد عربستان سعودی پرواز کنند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، فرودگاه بین المللی کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاههای غرب کشور در سال ۱۳۵۰ در زمینی به مساحت ۲۰۰ هکتار و با ارتفاع یک هزار و ۳۲۲ متر از سطح دریا در فاصله ۹ کیلومتر از میدان اصلی شهر (میدان آزادی) در شمال شرقی شهر کرمانشاه احداث شد.
در سال ۱۳۷۴ با خرید قسمتی دیگر از اراضی مورد نیاز، مساحت فرودگاه به ۲۳۷ هکتار افزایش یافت و مطالعات لازم برای نیاز منطقه و لزوم افزایش و بهبود عوامل پروازی برای استفاده از هواپیماهای بدنه متوسط تا ایرباس از قبیل تأسیسات جانبی، ساختمان آتش نشانی و ایمنی زمینی، مدیریت اداری، پایانه مسافربری، پاویون، ساختمان امور فنی، سپاه، پلیس و تعدادی خانه های سازمانی توسعه و تکمیل شده است.
فرودگاه کرمانشاه قبل از انقلاب تنها دارای یک پایانه کوچک مسافری بدون تفکیک پروازهای ورودی و خروجی بود.
در سال گذشته چهار هزار و ٨٠۶ پرواز در فرودگاه کرمانشاه انجام شد که این آمار رشد چهار درصدی نشست و برخاست در سال ١۴٠٠ نسبت به سال قبل را نشان می دهد.