سنندج- ایرنا- طی نشست های مستمر مدیران ادارات مالیات سطح استان کردستان مشکلات مالیاتی اصناف و کسبه استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، طی هفته اخیر نشست های متعددی بین مدیرکل امورمالیاتی استان و مدیران ادارات مالیاتی در سطح شهرستان‌ها با اصناف مختلف در راستای بررسی مشکلات آنها در پرداخت مالیات برگزار شده است؛ در همین راستا نشست روسای اتحادیه های تعمیرکاران و فروشندگان لوازم یدکی اتوموبیل، مرغ و تخم‌مرغ و ماهی و قصابان امروز پنجشنبه با مدیرکل امور مالیاتی استان برگزار شد.

مدیرکل امور مالیاتی کردستان در این نشست اظهار داشت: در نشست های متعددی که تاکنون با اصناف و اتحادیه های مرکز استان و شهرستان ها برگزار شده دغدغه ها و مشکلات مالیاتی اصناف کردستانی مطرح و اغلب آنها برطرف شده است.

مصطفی فعله گری اضافه کرد: امسال به دلیل تغییراتی که در روش تعیین مالیات مقطوع رخ داده، شاهد بروز نگرانی ها و دغدغه هایی در اصناف و کسبه استان بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به اختیاراتی که به ادارات کل تفویض شده، جلسات متعددی با روسا و اعضای اتحادیه های صنفی از قبیل دارندگان نمایشگاه ها و فروشندگان خودرو، صنف مشاوران املاک، طلا سازان و جواهر فروشان، تعمیرکاران و لوازم یدکی خودرو، مرغ و ماهی و قصابان، فروشندگان تلفن همراه و کانون سردفتران و دفتریاران در شهرستان ها و مرکز استان داشتیم.

 مدیرکل امور مالیاتی کردستان یادآور شد: در بیشتر موارد بسیاری از مشکلات مالیاتی آنها بررسی و مرتفع شده و در این رابطه برای اجرا  تفاهم نامه‌ای تنظیم و امضا شده است.

فعله گری گفت: در این جلسات مصوب شد که اتحادیه ها نسبت به شناسایی اعضایی که به هر نحوی معترض به تعیین سود فعالیت یا تراکنش های غیرتجاری حساب های بانکی خود که مبنای تعیین مالیات عملکرد ۱۴۰۰ و صدور برگ تشخیص سنوات ۹۹ و ماقبل آن بوده، اقدام و فهرست تهیه شده را در اسرع وقت برای رفع مشکلات پیش آمده به ادارات امور مالیاتی کردستان اعلام کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا ادارات امور مالیاتی کل و شهرستان‌های استان هم آمادگی کامل دارند با حداکثر اختیارات تفویض شده برای حل و فصل اعتراضات و نگرانی های مالیاتی مودیان و اصنافی که تاکنون موفق به برگزاری این جلسه نشده اند، اقدام به برگزاری جلسات و برطرف کردن دغدغه های آنها کند.

موعد تسلیم اظهارنامه مالیاتی تا ۱۵ تیرماه تمدید شده است و مودیان مالیاتی می توانند با مراجعه به سایت my.tax.gov.ir نسبت به تسلیم اظهارنامه یا استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ اقدام کنند.