تهران- ایرنا- ستاره اسبق تیم ملی انگلیس و باشگاه منچستریونایتد بر این باور است که جام جهانی ۲۰۲۲ که برای نخستین بار در زمستان برگزار می‌شود، «فرصتی فوق‌العاده» برای سه‌شیرها است.

به گزارش ایرنا، زمانی که امتیاز میزبانی از جام جهانی ۲۰۲۲ در سال ۲۰۱۰ به قطر اعطا شد، تصور می‌شد این دوره نیز همانند دوره‌های قبل در تابستان برگزار شود اما در اکتبر ۲۰۱۳ تقریبا همه به این نتیجه رسیده بودند که قطر در تابستان میزبان خوبی نبوده و مورد استقبال قرار نخواهد گرفت و در نتیجه فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) کارگروهی را تشکیل داد. دو سال بعد، این گمانه‌زنی تایید شد و فیفا تصمیم گرفت که این دوره را در نوامبر و دسامبر برگزار کند.

این تغییر در ابتدا به شدت جنجال‌برانگیز شد اما «دیوید بکام» بر این باور است که این دوره می‌تواند برای حضور لذتبخش انگلیس و به جا گذاشتن خاطره‌ای فراموش‌نشدنی، به نفع این کشور باشد.

بکام در گفت‌وگو با «گری نویل»(کارشناس شبکه اسکای‌اسپورت) دیگر ستاره اسبق انگلیس، مدعی شد که نسل وی پیش از حضور در جام جهانی، با چالش دشوار رقابتی «طاقت فرسا» در لیگ برتر انگلیس روبه‌رو بوده است.

وی در این باره گفت: ما هرگز از این موضوع به عنوان بهانه استفاده نکردیم اما باید حقیقت را گفت؛ در چنین شرایطی شما خسته‌اید، زمانی برای استراحت و ریکاوری از فصلی سخت را ندارید. اما بازیکنان این نسل در زمانی وارد تورنمنت امسال می‌شوند که در اوج خود هستند. آنها استراحت کرده‌اند، در میانه‌های فصل بوده و هیچ بهانه و دلیلی برای آماده و در اوج نبودن ندارند.

بکام که در سه جام جهانی (۱۹۹۸، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۶) بازی کرده، به‌خوبی می‌داند در مورد چه چیزی حرف می‌زند.

سه‌شیرهای تحت هدایت «گرت ساوتگیت» در سال ۲۰۱۸ صعود مشهوری به نیمه نهایی داشتند؛ نمایشی که با بهترین عملکرد آنها در قهرمانی سال ۱۹۶۶ انگلیس در خاک خودی، برابری می‌کرد. انگلیسی‌ها این روند را تا فینال جام ملت‌های به تعویق‌افتاده ۲۰۲۰ نیز ادامه دادند که البته بازی را به ایتالیا واگذار کردند.

به گفته بکام، انگلیس اگر بتواند با تیمی کاملا آماده در جام جهانی امسال حاضر شود، در بین محتمل‌ترین گزینه‌های قهرمانی خواهند بود.

یورو اسپورت نوشته است: سه‌شیرها در مرحله گروهی با قرعه نسبتا همواری مواجه شده‌اند؛ ایران، آمریکا و ولز و رقبای مرحله یک هشتم آنها نیز با حضور قطر، اکوآدور، سنگال و یا هلند، شرایط مشابهی دارد.

بکام ادامه داد: در تیم فعلی انگلیس هیجان زیادی وجود دارد و این بازیکنان، چیزی بیشتر از فوتبالیست هستند. موضوع دوست‌داشتنی در مورد این نسل از بازیکنان به ویژه انگلیسی‌ها، این است که آنها با قدرتی که در داخل زمین دارند، سعی می‌کنند خارج از آن هم تغییراتی ایجاد کنند. کارهای «مارکوس رشفورد» و «رحیم استرلینگ» را دیده‌ایم؛ کارهای خیری که آنها خارج از زمین انجام می‌دهند، واقعا استثنایی است. آنها زان سکو برای کمک به دیگران و ایجاد تغییر استفاده می‌کنند.