بیرجند - ایرنا - پنج طرح کشاورزی در آخرین روز هفته جهاد کشاورزی با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۸۸۰ میلیون ریال در شهرستان بیرجند افتتاح شد و برای ۱۵۰ نفر اشتغالزایی به همراه دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، اولین کشتارگاه صنعتی شتر مرغ استان خراسان جنوبی روز جمعه به نمایندگی از این طرح‌ها در روستای بجد به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی شتر مرغ طلوع شمس خراسان جنوبی برای ۴۱ نفر به‌صورت مستقیم و برای ۷۵۰ نفر به‌طور غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

این مجموعه از امروز آمادگی کشتار شتر مرغ را دارد و می‌تواند در هر شیفت ۱۲۰ قطعه را کشتار کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این طرح گفت: کشتارگاهی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد بخشی از زنجیره پرورش شتر مرغ است و باید تعادل در چرخه تولید استان به‌گونه‌ای باشد که وجود مشکلات سبب ضربه به واحدهای شتر مرغ نشود.

محمدرضا طالبی افزود: واحدهای تولید شتر مرغ بعد از تامین نیاز این کشتارگاه باید اجازه داشته باشند که مازاد تولید خود را از استان خارج کنند.

وی گفت: انتطار داریم مسوولان جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید استان از این واحد کشتارگاهی حمایت کنند تا با تامین سرمایه در گردش مورد نیاز این واحد، زمینه استفاده از پوست، قرنیه، پر و حتی امعاء و احشاء شتر مرغ با ایجاد زنجیره تولید آن در خراسان جنوبی فراهم شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته بر تولید داخلی تاکید داشته‌اند و با توجه به شعار سال، تولید در صورتی سبب ایجاد ثروت می‌شود که دانش‌بنیان باشد.

وی با بیان اینکه با همکاری همه‌جانبه باید از واحدهای تولیدی به‌خوبی حمایت شود افزود: با توجه به اینکه گوشت شتر مرغ دارای خواص فراوانی است باید فرهنگ استفاده از آن نیز ترویج شود.

طالبی گفت: دولت‌های گذشته دنبال برجام و کمک از آن سوی مرزها بودند اما مقام معظم رهبری از سال‌های گذشته بر موضوع تولید داخل، تاکید داشته‌اند.

وی ادامه داد: ما باید بدانیم که دنیای غرب هیچ گاه دنبال حل مسایل ما نیست بلکه باید خودمان با افزایش تولید، ثروت ایجاد کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به شعار سال "تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" تولید ثروت جز با بهره‌گیری از تولید دانش‌بنیان امکانپذیر نیست.

۲۱ تا ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره) هفته جهاد کشاورزی نام دارد.