یزد - ایرنا - مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی گردشگری کشاورزی است که می تواند مزیت های نسبی منطقه ای محصول درآن تولید می شود به جامعه معرفی کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبداله موموندی شامگاه جمعه در آیین جشن شکر گزاری پایان  برداشت محصول زردآلوی شهرستان ابرکوه یزد افزود: برای اینکه بتوان برند محصولات کشاورزی را به جامعه عرضه کرد کشاورزان تلاش بیشتری برای افزایش کیفیت محصول ومعرفی آن همراه با موقعیت جغرافیایی و آدب ورسوم آن منطقه به جامعه تلاش می کنند.

متولی برگزاری جشنواره‌های کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی اظهارکرد: براساس مزیت های نسبی منطقه محصولات کشاورزی تولید می شود که وابسته به محیط است .

وی بابیان اینکه بحث رقابت ، مهارت ، دانش ، بسته بندی و کیفیت برای عرضه محصولات کشاورزی بسیار حایز اهمیت ومهم است ادامه داد: برای کشاورزان و تولید کنندگان باید تجارت محور محصولات کشاورزی مورد توجه قرار گیرد و این موضوع در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

موموندی تصریح کرد: ترویج فرهنگ جشنواره محصولات کشاورزی ، ترویج فرهنگ کشاورزی یک فرصت است و مزیت هایی دارد که علاوه بر عرضه محصولات بسترهای مناسبی برای ایجاد اشتغال است.

این مسئول با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اضافه کرد: تولید کنندگان و کشاورزان برای امنیت غذایی  تلاش خوبی دارند و این تلاش باعث می شود دراین منطقه زردآلو باکیفیت به بازار عرضه شود.

مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی با تاکید براینکه محصول  زردآلو یک برند برای ابرکوه است افزود: شرکت تعاونی تخصصصی برای عرضه محصولات تاسیس شودو این محصول نیز به ثبت برسد.

در ادامه این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی ابرکوه گفت: یکی از بحث گردشگری که بسیار مهم است بحث گردشگری کشاورزی است .

احمد آخوندی افزود : درشهرستان ابرکوه بیش از۶۰۰حلقه چاه کشاورزی است که کشاورزان از کاشت ، داشت و برداشت تلاش می کنند.

وی ادامه داد: گردشگری کشاورزی می تواند برای کشاورزان وتولید کنندگان سودمند باشد و برای مناطق گردشگری معرفی وبرند سازی محصولات کشاورزی زمینه بسیار خوبی دارد.  

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه درحاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری جشنواره پایان برداشت زردالو گفت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب تولید محصول زردآلو در شهرستان که گردش  مالی بالای این امر در توسعه گردشگری و تداوم درآمد تولید کنندگان و روستاییان دارد برگزارشد است .

علی محمد هوشمند خاطر نشان کرد: استفاده دائمی از ظرفیت گردشگری در حوزه باغداران زردآلو د ، افزایش درآمد کشاورزان و حذف دلال‌ها ، شکرگزاری از این نعمت الهی و ایجاد روحیه نشاط در جامعه ومعرفی نحوه آبیاری نوین در باغات زردآلو شهرستان ابرکوه از دیگر اهداف این جشنواره است .

دراین آیین که در روستای هروک برگزار شد فرماندار ، امام جمعه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و مردم و کشاورزان حضور داشتند.

شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.