ملارد - ایرنا - فرماندار شهرستان ملارد گفت: این شهرستان باوجود برخورداری از جوانان مستعد و نخبه در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه به لحاظ زیرساختی دچار عقب افتادگی‌هایی است که رفع آن به حمایت مسئولان استانی نیاز دارد.

به گزارش ایرنا، جابر کریمی روز شنبه در  دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از اصحاب فرهنگ هنر و رسانه این شهرستان اعلام کرد: ظرفیت و سطح آگاهی و اعتلای هنر در شهرستان ملارد بسیار زیاد است و باید از این قابلیت مهم استفاده کرد.

وی یادآور شد: امروز در شهرستان ملارد جوانان نخبه ای ساکن هستند که آثار  فعالیت آنان در داخل شهرستان دیده نمی شود و مردم آنها را نمی شناسند و این نشانگر کم کاری و بی توجهی به این حوزه است.

کریمی اظهار داشت: باید توجه جدی به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه شهرستان داشته باشیم تا بتوانیم از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگ شهرستانی که جمعیت آن را اقوام مختلف از ۱۹ استان کشور تشکیل داده است استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان ملارد اضافه کرد: نباید به خاطر نگاه های بسته در مقابل پیشرفت، توسعه، ارتقا و معرفی این ظرفیت ها به مردم ذره ای درنگ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت های فرهنگی و هنری شهرستان ۴۵۰ هزار نفری ملارد به ویژه در نقطه جمعیتی بسیار ضعیف است و تقویت این مهم حمایت جدی مسئولان استانی به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را می‌طلبد.  

کریمی افزود: نبود یک صندلی سینمایی برای گذراندن اوقات فراغت خانواده ها از دیگر موضوعاتی است که مظلومیت مردم این شهرستان را نشان می دهد، لزوم ساخت یک پردیس سینمایی در این  امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

فرماندار شهرستان ملارد یادآور شد: تجهیز مجتمع فرهنگی و هنری مرحوم سلمان هراتی، ارتقا و حمایت همه جانبه برای افزایش سرانه فرهنگی و  هنری با توجه به جمعیت شهرستان و افزایش نیروی انسانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان از دیگر مطالبات است.