«مصطفی کوکبی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: یک هزار و ۲۵۰ نوآموز پیش دبستانی و ۸۷۵ نوآموز بدو ورود به دبستان در یک پایگاه ثابت شهری در خمین ۶ پنج پایگاه سیار در قورچیباشی و روستاهای شهابیه، فرنق، سیفالدین، دهنو و قره کهریز سنجش میشوند.
وی بیان کرد: برای شناسایی و مداخله بههنگام، ارزیابیهای بینایی و دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی-حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماریهای جلدی (پوست و مو)، بیماریهای نیازمند مراقبت ویژه، سابقه بیماری در خانواده از جمله موارد مهم است که در طرح سنجش با دقت رصد میشود.
سرپرست مدیریت آموزش و پرورش خمین گفت: یکی از عوامل مهم افت تحصیلی و ترک تحصیل دانش آموزان، شناسایی نشدن به موقع مشکلات و نیازهای آنان و از دست دادن زمان طلایی برای انجام اقدامهای پیشگیرانه است.
کوکبی اظهار داشت: مداخله درمانی و جایدهی صحیح دانش در مدرسه نیازمند اجرای طرح سنجش به عنوان ابزاری بسیار قوی است.
وی با اشاره به مراحل اجرایی طرح سنجش گفت: در اولین گام، مدیر مدرسه بعد از ثبت نام نوآموز و نوبت گیری برای وی، رسید نوبت سنجش را در اختیار خانواده نوآموز قرار داده و پس از آن خانواده در روز و ساعت مقرر با همراه داشتن اصل شناسنامه نوآموز و شناسنامه و کارت ملی والدین، کارت واکسن تکمیل شده و یک قطعه عکس سه در چهار از نوآموز همراه با وی به پایگاه سنجش مراجعه میکند تا ارزیابی و غربالگری اولیه نوآموز انجام شود.
کوکبی افزود: نوآموزانی که در هر یک از مراحل غربالگری اولیه مشکوک به وجود مشکل باشند به پایگاه ارزیابی تخصصی ارجاع داده میشوند.
خمین از توابع جنوب استان مرکزی است و این شهرستان دارای ۱۰۵ هزار نفر جمعیت است.