به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، علی محبی در دیدار اعضای هیات علمی، کارشناسان، رؤسای پژوهشکدهها و مراکز پژوهشی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به تاریخچه و چگونگی شکلگیری پژوهشگاه و محورهای مهم ماموریت آن اظهارکرد: نیازسنجی پژوهشی بر مبنای مشکل شناسی راهبردی برای حوزههای ستادی و استانها، تعیین اولویتهای پژوهشی برای اجرای فراخوان ملی واستفاده از ظرفیتهای موجود کشور درزمینه تعلیم وتربیت، ساماندهی شورای پژوهشی، کمیتههای پژوهشی حوزههای ستاد و استانها؛ ارتباط و تعامل اثربخش با حوزههای مختلف ستاد برای مدیریت یکپارچه پژوهشی، بازنگری شیوهنامه هزینه کرد اعتبارات پژوهشی ستاد و استانها و تلاش برای جذب هیأت علمی وکارشناس از طریق فراخوان وبورسیههای وزارت علوم،تحقیقات وفناوری از مهمترین فعالیتهای پژوهشگاه آموزش و پرورش در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱ است.
وی دسته بندی چالشها و انتظارات پژوهشگاه از آموزش و پرورش را به صورت لزوم اصلاح ساختار و هویت پژوهشگاه متناسب با انتظارات آن، درک مقبولیت و اهمیت مدیریت علمی و پژوهشگاه به عنوان کانون تفکر در انسجام بخشی به سیاستگذاری و ارائه راه حل علمی برای مسائل مهم آموزش و پرورش و اصلاح فضای کالبدی، فیزیکی و تجهیزات متناسب با نیازها برشمرد.