تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸

تهران – ایرنا – مقام های سریلانکا روز یکشنبه اعلام کردند در حالی که صف‌های طولانی برای دریافت بنزین و گازوئیل در سراسر کشور تشکیل شده است، ارتش به منظور مهار ناآرامی در یک پمپ بنزین به طرف معترضان تیراندازی کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، نظامیان در منطقه ویزووامادو واقع در ۳۶۵ کیلومتری شمال شهر کلمبو در حالی که مرکز نگهبانی شان با سنگ هدف حمله قرار گرفت، مجبور به تیراندازی شدند.  

«نیلانتا پریمارانته» سخنگوی ارتش سریلانکا با اعلام این خبر گفت: یک گروه ۲۰ تا ۳۰ نفره سنگ پرتاب کردند و به کامیون ارتش آسیب رساندند.

براساس اعلام پلیس، چهار غیرنظامی و سه نظامی به هنگام تیراندازی ارتش برای اولین بار به منظور فرونشاندن ناآرامی های مرتبط با وخامت بحران اقتصادی در این کشور زخمی شدند.

به گفته پلیس، با تمام شدن بنزین در پمپ بنزین ها، رانندگان شروع به اعتراض کردند و درگیری هایی با نیروهای پلیس روی داد.

سریلانکا دستخوش بدترین بحران اقتصادی از زمان استقلال است و این کشور در شرایطی نیست که بتواند دلار لازم برای واردات مایحتاجات اولیه از جمله غذا، سوخت ودارو را تامین کند.

این کشور ۲۲ میلیون نفره متحمل کمبودهای شدیدی است و صف های طولانی برای دریافت نیازهای اولیه در خیابان ها تشکیل شده است و این در حالی است که «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهوری سریلانکا ماه هاست در برابر درخواست ها برای استعفا به دلیل سومدیریت مقاومت کرده است.

در این میان، مقام های سریلانکایی برای محافظت و نگهبانی از مراکز توزیع سوخت، نیروهای پلیس و نظامیان مسلح را در این مراکز مستقر کرده اند.

دولت تعطیلی دو هفته ای موسسات دولتی و مدارس را در تلاش برای کاهش تردد و ذخیره سوخت اعلام کرد.

این کشور همچنین با رکورد بالای تورم و خاموش های طولانی مدت روبه روست که این موارد به ماه ها اعتراض های مردمی دامن زده است.