کرمانشاه - ایرنا - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ساماندهی فرودگاه کرمانشاه و تکمیل باند موقت و باند اصلی آن، امکان بیش از ۳۰۰ پرواز در هفته را از این فرودگاه فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، «حمیدرضا سیدی» عصر یکشنبه در جریان بازدید از فرودگاه اشرفی کرمانشاه اظهار داشت: باند موقت فرودگاه کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ آماده بهره برداری شده بود اما به دلیل عدم پیگیری از سوی مدیران سابق استان تاکنون امکان استفاده پیدا نکرده است.

وی ادامه داد: مشکل معارض باند حل شده و بزودی شاهد استفاده از آن خواهیم بود.

 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: امیدوارم تا سال آینده این طرح به خاتمه برسد به طوری که حجاج کرمانشاهی برای شرکت در حج تمتع سال آتی از این فرودگاه عازم مکه شوند.

وی یادآور شد: در صورت تکمیل باند موقت و باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه، این فرودگاه توان جوابگویی بیش از ۳۰۰ پرواز در هفته را دارد.

سیدی در پایان از تلاش های پیگیرانه و جدیت استاندار کرمانشاه در فعال سازی طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه تقدیر کرد.

نیمه کاره رها کردن طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه سهل انگاری بود

بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه نیز در حاشیه این بازدید، نیمه کاره رها شدن طرح توسعه فرودگاه کرمانشاه را یک سهل انگاری نابخشودنی از سوی مدیران گذشته استان عنوان کرد و گفت: باید در کمترین زمان ممکن این نقیصه جبران و دغدغه های مردم رفع شود.

این مقام عنوان کرد: در پی این بی تدبیری، تعداد پروازهای فرودگاه از ۱۷۰ به ۶۰ پرواز در هفته رسیده که این وضعیت در شان مردم نیست.

وی ادامه داد: با پیگیری و جلسات مستمر، مشکل معارض باند موقت فرودگاه رفع شده و با همکاری هوانیروز هم اکنون شرایط توسعه این باند فراهم است که شرکت فرودگاه های کشور هم همزمان با اقدامات هوانیروز، باید از فردا پای کار بیاید و تسطیح زمین اطراف آن را شروع کند.

استاندار کرمانشاه گفت: همزمان با بهره برداری و توسعه باند موقت باید هرچه سریعتر یک پیمانکار قوی و باانگیزه برای تکمیل باند اصلی انتخاب و عملیات اجرایی آغاز شود که تا سال آینده شاهد بهره برداری از باند اصلی فرودگاه باشیم.

با توافق استانداری کرمانشاه و ارتش غرب و هوانیروز کرمانشاه، شمال باند موقت فرودگاه کرمانشاه در حال آزاد شدن و تسطیح است و این باند در آینده نزدیک شاهد نشست و برخاست هواپیماهای فوکر و ایرباس ۷۳۷ خواهد بود.

با بهره برداری از باند موقت فرودگاه، باند اصلی کاملا آزاد خواهد شد و امکان تکمیل حدود ۵۰ درصد باقیمانده آن در کمترین زمان ممکن مهیا خواهد شد.