تهران- ایرنا- رئیس ستاد مشترک یمن یکشنبه شب گفت که نیروهای نظامی این کشور سلاح‌های بازدارنده راهبردی در اختیار دارند.

به گزارش ایرنا از المسیره، «محمد الغماری» گفت: سلاح های بازدارنده راهبردی در اختیار داریم که همه را غافلگیر خواهد کرد و این مساله به ما امکان خواهد داد که حقوق خود را به صورت کامل و بدون کاستی پس بگیریم.

رئیس ستاد مشترک یمن افزود: دشمن باید بداند که نیروهای مسلح ما امروز به لطف خدا قدرتمندتر و مجهزتر شدند.

وی همچنین گفت: کشورهای متجاوز همچنان به طور گزینشی با شرایط آتش بس برخورد و آن را نقض می‌کنند که تهدیدی واقعی برای آتش بس است.

الغماری افزود: طرف‌های ائتلاف متجاوز باید برخورد مثبتی با طرح بازگشایی مسیرهای تعز داشته باشد تا ثابت کند که نسبت به کاهش مشکلات ساکنان استان حساس است.

وی اضافه کرد: ابتکار عمل ملی درباره بازگشایی سه مسیر در تعز، در مرحله نخست یک راهکار مهم است و ثابت می‌کند که گام‌های واقعی و جدی برداشته‌ایم.

پیش تر «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع یمن در سخنانی گفته بود که سامانه‌های ضد موشکی ائتلاف سعودی نمی‌توانند موشک‌های بالستیک و پهپادهای یمنی را رهگیری کنند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.