تهران- ایرنا- بررسی‌های به‌عمل آمده از طرح شناور شدن بلیت فیلم «هناس» در سینماها نشان می‌دهد که میزان فروش بلیت‌های این فیلم در مقایسه با وضعیت عادی، تقریبا ۲ برابر شده است.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، هفته پیش بود که حوزه هنری اعلام کرد در پی افزاش قیمت بلیت و بررسی تاثیرات بلیت شناور، اقدام به اجرای آزمایشی این طرح برای فیلم هناس می‌کند. طرحی که از همان ابتدا می‌شد نسبت به موفقیت آن ایمان داشت اما با این حال، بررسی‌های صورت‌گرفته نشان می‌دهد که تعداد بلیت‌های فروش‌رفته این فیلم طی ۲۴ ساعت گذشته، به ۲ برابر افزایش یافته است.

بنا بر این آمار، هناس در موقعیت مشابه هفته گذشته، حدود ۱۳۰۰ بلیت فروخت اما تعداد بلیت‌های فروش‌رفته این فیلم طی ۲۴ ساعت گذشته، به ‌۲۴۵۰ بلیت رسیده است. این گزاره درحالی ارزرشمند محسوب می‌شود که تعداد بلیت ۳ فیلم دیگری که هم‌زمان با هناس به روی پرده رفتند در قیاس با هفته گذشته، با افت معناداری مواجه شده‌اند و یا توانسته‌اند همان تعداد بلیت هفته گذشته خود را حفظ کرده و به‌نوعی درجا بزنند.

اگرچه احتمالا پروسه نتیجه‌گیری مدیران حوزه هنری از بلیت‌فروشی شناور، محدود به این چند روز نخواهد بود اما با توجه به موفقیت این طرح، احتمال اجرایی کردن آن برای دیگر فیلم‌ها نیز وجود دارد. اتفاقی که در صورت اجرایی‌شدن در سینماهای حوزه هنری، می‌تواند در تمامی سینماهای کشور نیز به اجرا درآمده و بدین‌ترتیب، تعداد مخاطبان سینمای ملی و گیشه آن را به طرز قابل‌توجهی افزایش دهد.

بلیت شناور، طرح هوشمندانه‌ای برای مقابله با وضعیت راکدی است که در تعداد مخاطبان سینمای ایران طی سال جاری رقم خورده است. این راهکار هوشمندانه که با انعطاف بالای سازمان سینمایی صورت گرفته است، زمینه را برای افزایش تعداد مخاطبان سینما فراهم کرده و بدین ترتیب، سینما با رونقی نسبی مواجه می‌کند که طی آن، فیلم‌های بیشتری متقاضی نمایش عمومی می‌شوند و همین جریان، برخی نگرانی‌ها از بابت وضعیت اکران طی نیمه دوم امسال را مرتفع می‌کند.