بجنورد- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: سومین جشنواره عکس «نگاه عمیق» با موضوع کاهش و پیشگیری از آسیب های اجتماعی  در این استان برگزار می شود.

تقی صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: موسسه فرهنگی و هنری عمیق با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای توسعه فرهنگ و سواد رسانه ای و همچنین به منظور شناسایی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی، این جشنواره را برگزار می کنند.
وی با اشاره به اینکه از جمله بخش های این جشنواره شامل بخش حرفه ای و بخش جنبی است و گفت: عکس های تهیه شده با دوربین های حرفه ای، مرتبط با موضوع جشنواره شامل تک عکس و مجموعه عکس و عکس های تهیه شده با دوربین گوشی های همراه از شرایط ارسال آثار در بخش های جشنواره است. 
 وی گفت: شرایط شرکت در این جشنواره برای تمامی عکاسان و علاقه مندان از سراسر استان آزاد است و اثر ارسالی نباید در هیچ کدام از سنوات گذشته جشنواره های نگاه عمیق، انتخاب شده باشد و در صورت مشخص شدن این موضوع، عکس در هر مرحله حذف خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: هر شرکت کننده مجاز است در هر بخش حداکثر ۱۰ تک عکس و یک مجموعه عکس فقط در بخش حرفه ای جشنواره شرکت دهد و عکس ها باید با فرمت jpg ضلع بزرگ ۲ هزار پیکسل، رزولوشن ۳۰۰ و حجم کمتر از ۲ مگابایت ارسال شود.
صادقی افزود: همچنین مجموعه عکس های ارسالی در یک فایل فشرده شامل عکس ها و یک فایل وُرد برای توضیحات مجموعه ارسال شود و  باید مشخصات عکاس به صورت فایل word با نام و نام خانوادگی، شماره ملی، نشانی پستی، شماره تلفن همراه و ثابت و اکانت اینستاگرام ارسال شود. 
وی گفت: دبیرخانه جشنواره تمامی عکس های راه یافته به نمایشگاه را از طریق صفحه ی اینستاگرامی جشنواره به نمایش خواهد گذاشت و کلیه عکس های راه یافته به بخش نمایشگاه توسط دبیرخانه چاپ و به نمایش گذاشته می شود و به شرکت کنندگانی که آثارشان به بخش نمایشگاه راه می یابد گواهی شرکت اهدا خواهد شد. 
وی در ادامه گفت: در صورت عادی بودن شرایط کرونایی در زمان برگزاری جشنواره از کلیه عکاسان راه یافته به جشنواره ، ۲ روز برای اردوی عکاسی و شرکت در مراسم  پایانی، میهمان جشنواره و استان خراسان شمالی خواهند بود و در صورت چاپ کتاب جشنواره برای راه یافتگان یک جلد از کتاب ارسال خواهد شد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره را ۲۸ مرداد ماه سال جاری (روز جهانی عکاس) اعلام کرد و افزود: اعلام نتایج و افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده ۲۱ شهریورماه (روزسینما) خواهد بود. 
صادقی خاطرنشان کرد: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را از طریق شماره های ۰۹۱۵۵۸۹۱۳۰۰ و   ۰۹۳۶۴۲۱۳۰۲۶ ارسال و یا برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس خیابان حسینی معصوم، موسسه فرهنگی و هنری عمیق«سینما عمیق» و  برای دریافت کامل فراخوان به سایت khsh.farhang.gov.ir مراجعه کنند. 
فرهاد عمیق  دبیری سومین جشنواره عکس «نگاه عمیق» را بر عهده دارد.