زنجان- ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: این اداره کل، آمادگی دارد، تا بسترهای لازم را برای فعالیت ورزشکاران هیات ورزش بیماران خاص در استان فراهم کند، تا این گروه دغدغه و نگرانی برای فعالیت های ورزشی نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد بازرگان روز سه شنبه در جلسه  هیات ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا استان افزود: با توجه به نیاز این هیات ورزشی و رسالتی که اداره کل ورزش و جوانان استان دارد،   نگاهمان به ورزش بیماران خاص متفاوت تر از بقیه هیات ها و به صورت حمایتی باشد.  

این مسوول، با اشاره به میزبانی اردوی تیم ملی بدمینتون، توسط هیات ورش بیماران خاص و پیوند اعضا استان اضافه کرد: از این میزبانی استقبال می‌کنیم چرا که فرصت بسیار خوبی برای اقتصاد و ورزش استان است.

بازرگان با بیان اینکه پیش از این در خصوص اعتبارات نزدیک به سه میلیارد تومان از محل اعتبار فصل پنج دریافت می کردیم افزود: امروزه اعتبارات بسیار محدود است و باید مدیریت خوبی انجام گیرد تا بتوان گوشه ای از مشکلات این هیات را برطرف کرد.

وی با اشاره به زمین مشکلات ساخت زمین هیات ورزش بیماران خاص اظهار داشت: با توجه اینکه محدودیت هایی که دولت از حیث محدودیت اعتبارات دارد، طی ابلاغیه های انجام گرفته به هیج عنوان حق شروع پروژه های جدید را نداریم و بر این اساس  باید تمرکز بر خیرین ورزشکار  باشد، تا بتوانیم با  بهره گیری ظرفیت های ثابت این استان فضا  برای ورزشکاران فراهم شود.  

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد بیماران خاص نیازمند ورزش هستند، ادامه داد: سالانه  هزینه های میلیاردی برای درمان این بیماران هزینه می‌شود که اگر برنامه ریزی ها به درستی انجام گیرد و به عبارتی دیگر به سوی پیشگیری برود بطور قطع بازخورد خوبی دارد.

غفار امانی با بیان اینکه اطلاع رسانی ها در این هیات باید به صورت جدی انجام گیرد افزود: بر این مبنا در جامعه نیز باید اطلاع رسانی لازم انجام گیرد که چنین هیات هایی پای کار هستند که با ورود بیماران خاص به این هیات های ورزشی سلامتی تضمین می‌شود.

معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه یکی از بزرگترین معضلات بحث درمان بیمارهای غیرواگیر است خاطرنشان کرد: باید در این حوزه تحرک جامعه را افزایش داد تا شاهد کاهش بیماری شویم.