یزد- ایرنا- رییس سازمان بسیج اساتید سپاه الغدیر یزد گفت: تاکنون یک‌هزار نفر از دانشگاهیان استان از مراکز مختلف آموزش عالی در تشکل بسیج اساتید استان جذب و در بخش های مختلف این تشکل سازماندهی شده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدرضا دهقانی اشکذری روز سه‌شنبه به مناسبت ۳۱ خرداد روز بسیج اساتید در نشست با خبرنگاران استان افزود: این اعضا در ۱۵ گروه تخصصی سالانه به صورت افتخاری در راستای اهداف و ماموریت محوله فعالیت دارند.

وی ادامه داد: مرکز راهبردی سازمان بسیج اساتید در استان راه‌اندازی و تاکنون ۳۵ حلقه علمی در این مرکز فعال شده است و در این حلقه ها اساتید و دانشجویان در قالب گروهی با تعریف طرح‌هایی پیرامون مشکلات مختلف تحقیق در برای رفع آنها با همکاری مراکز علمی و دانشگاهی اقدام می‌کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اساتید بسیجی در عمل زمینه ساز پیوند بین دانشگاهیان استان هستند و امروزه با بصیرت و دانش در قالب یک شبکه انقلابی با روحیه جهادی به نقش‌آفرینی و خدمت به  نظام، مردم و کشور مشغول هستند.

دهقان یاد و خاطره شهدا و دکتر چمران را گرامی داشت و گفت: الگوسازی از شخصیت بزرگ و برجسته شهید چمران یکی از وظایف و رسالت های اصلی بسیج اساتید است و باید بیش از گذشته با جهاد تبیین رسالت ملی و انقلابی خود انجام دهیم.

فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز در این نشست با بیان اینکه ویژگی‌های ممتاز شهید چمران  باعث شد که روز شهادت وی به عنوان روز بسیج اساتید نامگذاری شود، گفت: بصیرت، ولایت پذیری، تواضع و شجاعت جزو ویژگی‌های اصلی این شهید بود و باید این فضایل اخلاقی به دانشگاهیان منتقل شود.

سردار حسین زارع کمالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در زمینه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی همواره با دشمنان نظام در نبرد است، افزود: دلایلی که باعث شد شهید چمران تبدیل به الگویی برای دیگر اساتید شود تا دیگر اساتید در این مسیر قدم بردارند اراده، تبعیت و توکل به ائمه اطهار (ع) بود .

دکتر مصطفی چمران در ۳۱ خرداد ماه ۱۳۶۰ در مسیر دهلاویه - سوسنگرد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش در ۴۹ سالگی شهید شد و روز شهادت وی روز بسیج اساتید نامگذاری شده است.