گرگان - ایرنا - مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: کمیته اشتغال استانداری با پرداخت ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای ۳۲۰ طرح اشتغالزای این ستاد در شهرهای استان از محل اعتبارات سال گذشته موافقت کرد.

محمد مهدی سلمان زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: متقاضیان اجرای این طرح ها در گرگان، گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش هستند و از این تعداد، ۳۵ طرح در حوزه جهادکشاورزی، ۲ طرح در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بقیه در حوزه بهزیستی است.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات پرداختی به طرح ها شامل سرمایه ثابت و سرمایه در گردش است که سقف آن حداکثر پنج و حداکثر ۴۰ میلیارد ریال است.

اداره کل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از کمیته اشتغال استانداری گلستان برای اجرای حدود ۱۳۰ طرح اشتغال زا، ۳۲۰ میلیارد از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه مصوبه گرفته بود و اکنون در مرحله پرداخت تسهیلات به این طرح ها است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان در حوزه نظارت بر اجرا و پایداری طرح های اشتغالزا گفت: نظارت بر طرح ها تا ۲ سال با تسهیل گران و مجریان ستاد برکت است.

سلمان زاده تاکید کرد: اولویت در ارایه تسهیلات ارزان قیمت به طرح های اشتغالزا توسط این ستاد در استان به طرح های دانش بنیان اختصاص خواهد داشت.

به گفته وی طی ۳۲ ماه اخیر این ستاد در گلستان با اختصاص ۶ هزار میلیارد ریال در حوزه های دانش بنیان، فنی و خدماتی، بومگردی، صنایع دستی، طرح های کشاورزی، گلخانه و خیاطی، ۱۶ هزار و ۵۳۰ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

استان گلستان با ۲ میلیون نفر جمعیت در شمال کشور قرار دارد و اقتصاد آن بر پایه کشاورزی است.