بجنورد-ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب بجنورد گفت: هشت فقره پرونده کیفری مدیران دستگاه های مختلف استان در دادسرا در دست بررسی و رسیدگی است.

به گزارش ایرنا، سید جواد ایلالی روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: در صورتی که ارزش ریالی احکامی که برای جرائم صادر می شود بیش از ۱۰۰ میلیون تومان باشد، رسانه ای و منتشر می شود که در استان احکام صادر شده برای ۲ مورد از پرونده های مدیران رسانه ای خواهد شد. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رسیدگی پرونده ها در دادسراها گفت: پارسال ۷۶ هزار و ۱۶۵ فقره پرونده به دادسراهای استان وارد شد.

وی افزود: وقوع سرقت و پرونده های مربوط به آن، صدرنشین موضوع پرونده های وارد شده به دادسراهای استان است که علت آن، وضعیت اقتصادی مردم و مشکلات در این باره است.

ایلالی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۴۶ پرونده در زمینه سرقت تشکیل شد که البته در سال های اخیر شمار پرونده ها افزایشی بود، به طوری که در سال گذشته وقوع سرقت رتبه سوم جرایم و امسال رتبه اول را به خود اختصاص یافته است.

وی افزود: در این استان، سرقت، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص، صدمات غیر عمدی در اثر حوادث رانندگی و تهدید به ترتیب پنج موضوع جرم و پرونده های جرایم است.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد درباره صلح و سازش در پرونده های وارد شده به دادسراها گفت: پارسال ۱۱ هزار و ۳۹۰ پرونده به شوراهای حل اختلاف ارجاع شد که ۵۲ درصد از آن منجر به سازش شد.

وی یکی از موضوعات مهم استان را تعیین تکلیف پرونده های معوق عنوان کرد و افزود: سال گذشته ۲۶۳ پرونده معوق در استان تعین تکلیف شدند.

دادستان عمومی و انقلاب بجنورد درباره ورود دستگاه قضا به حل مشکلات تولیدکنندگان و واحدهای صنعتی استان گفت: پارسال از تعطیلی ۲۸ واحد تولیدی استان جلوگیری و ۹ واحد تولیدی هم احیا شد و از بیکاری ۱۵۳ نفر کارگر جلوگیری شد.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت در روستاها سکونت دارند.