کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه در پیامی با تبریک روز ملی اصناف و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای اصناف، گفت: اصناف کشورمان در طول تاریخ نماد امانت، انصاف و عدالت بوده‌اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «بهمن امیری‌مقدم» روز چهارشنبه به مناسبت اول تیرماه روز اصناف، افزود: در طول تاریخ این مرز و بوم، قشر زحمتکش و خدوم اصناف با برخورداری از روحیه مذهبی و پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی، کارنامه و نام درخشانی را از خود بر جای نهاده و همراه با مولفه‌های ارزشی همچون امانت، انصاف و عدالت بوده‌اند.

وی تصریح کرد: اصناف از اقشار مومن و متدینی هستند که با نگاه دینی به مردم و جامعه خدمت کرده و وجود همین صفات و ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد، آنان را از کسبه کشورهای دیگر متمایز و متفاوت ساخته است.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: این قشر زحمتکش در تمام مراحل انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همراه مردم و امام راحل(ره) بوده اند، سختی های مسیر انقلاب با حضور اصناف هموار شد و تداوم این حضور پس از انقلاب نیز موجب موفقیت های بی شماری در کشور شده است و در واقع بنا به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اصناف بازوان اصلی انقلاب اسلامی می باشند.

امیری مقدم اظهار کرد: اینجانب با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام جامعه اصناف، فرارسیدن روز ملی اصناف را به تمامی بازاریان و کسبه عزیز و شریف کرمانشاه  تبریک عرض نموده و از تشریک مساعی و اقدامات ارزنده اصناف در پیشبرد امور مختلف استان بویژه همکاری مناسب برای تنظیم بازار تشکر و قدردانی می نمایم و موفقیت و تأییدات الهی را در راستای خدمت به مردم عزیز و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای اصناف محترم خواستارم.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از ۶۰ هزار صنف دارد.