تهران- ایرنا- منابع خبری سه‌شنبه شب از ادامه تظاهرات‌ها برای سومین روز پیاپی در مناطق تحت اشغال ائتلاف سعودی در جنوب یمن خبر دادند.

به گزارش ایرنا از المسیره، منابع محلی از عدن اعلام کردند، معترضان خشمگین بسیاری از خیابان‌های اصلی شهر منصوره در استان عدن را در اعتراض به اوضاع بد معیشتی و افزایش قیمت سوخت بستند.

بر اساس این گزارش، معترضان شعارهایی علیه مقام‌های محلی و دست نشانده ائتلاف سعودی به خاطر شرایط بسیار بد این منطقه سر دادند.

این گزارش می‌افزاید، معترضان تهدید کردند که در صورت برآورده نشدن خواسته‌هایشان گزینه‌های به مراتب شدیدتری از اعتراضات مسالمت آمیز را در پیش خواهند گرفت که اشاره به گزینه مبارزات مسلحانه برای بیرون راندن اشغالگران دارد.

نیروهای امنیتی در استان عدن ده‌ها شهروند یمنی را به دلیل اعتراض‌های کنونی در این استان بازداشت کردند.

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، مردم یمن در استان عدن در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و وضعیت بد اقتصادی به خیابان‌ها آمدند.

در حالی مردم مناطق تحت کنترل ائتلاف سعودی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی و افزایش قیمت سوخت تظاهرات می‌کنند که مقام‌های یمنی پیش تر از غارت منابع انرژی این کشور توسط عربستان سعودی و امارات متحده عربی خبر داده بودند.

برای نخستین بار نیست که مناطق جنوبی یمن شاهد اعتراض‌های مردمی است. در سال‌های اخیر بارها مردم در این مناطق به خیابان‌ها آمدند و علیه دولت دست نشانده ائتلاف سعودی و اشغالگران تظاهرات کردند.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

برخلاف انتظار سعودی‌ها، حملات آنها به سپر محکم مقاومت ملت یمن برخورد کرد و بعد از هفت سال پایداری و ضربات دردناک یمنی‌ها به عمق اراضی عربستان، بویژه تاسیسات آرامکو، ریاض به ناچار تن به آتش بس به امید خروج از باتلاق جنگ یمن داد.