گرگان- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت: ۷۸ حامی و خیر هموطن مقیم خارج از کشور از ایتام و محسنین این استان شمالی حمایت می کنند.

عیسی بابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر  ۴۰ درصد حامیان اکرام و محسنین استان گلستان غیر بومی و خارج از استان هستند.

وی از استقبال خوب کارمندان گلستانی از طرح "هر کارمند، حامی فرزند معنوی" با هدف حمایت از ایتام و فرزندان نیازمندان زیر پوشش این نهاد خبر داد و  اظهارداشت: از مجموع کارمندان استان بیش از ۷۰ درصد تاکنون از طرح اکرام و محسنین حمایت کرده اند.

وی اظهارداشت:  ۱۲ هزار نفر زیر پوشش طرح اکرام و محسنین گلستان قرار دارند که ۶ هزار و ۵۰۰ نفر آن ها دختر و بقیه پسران هستند.

بابایی بیان کرد: از آغاز سال جاری تاکنون بیش از پنج هزار حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین جذب شدند که متاسفانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گلستان با اشاره به مشکل اقتصادی ایتام و محسنین یادآور شد: در 2 سال گذشته با شیوع ویروس کرونا تعداد زیادی از حامیان که از اقشار متوسطه جامعه بوده کاهش میزان واریزی داشته و حتی غیر فعال شدند.

بابایی افزود: از بین بردن بخشی نگری و جزیره ای عمل کردن در حوزه مشارکت های مردمی و کاهش تنش درآمدی و توجه بیشتر و وحدت رویه در جلب و اعتماد مردمی و همکاری یکپارچه مشارکت های مردمی به یقین تاثیرگذار است.

 وی اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان طرح اکرام و محسنین با سرانه کمتر از ۱۰۰ هزار تومان بدون حامی بوده و در انتظار حمایت خیران و نیکوکاران هستند.

وی خاطرنشان کرد: در  طرح اکرام و محسنین افراد نیکوکار با حمایت مالی و پرداخت ماهانه مبلغی به دلخواه برای یک یا چند فرزند یتیم و نیازمند، نسبت به رفع مشکلات مادی و معنوی  فرزندان اقدام می‌کنند.

بابایی با دعوت از مردم نیکوکار  برای حمایت از کودکان نیازمند  گلستانی اظهارداشت: حامیان برای پیوستن به طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند عدد ۱ را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۱۷ ارسال یا به پایگاه اینترنتی Ekram.emdad.ir مراجعه کنند.

مطابق گزارش اداره کل کمیته امداد گلستان، این نهاد ۷۹ هزار خانوار با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را زیر پوشش خدمات خود دارد.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.