بجنورد- ایرنا- همزمان با سفر رییس جمهور به استان خراسان شمالی، میز ارتباطات مردمی وزارت نیرو برپا شد و بهره برداران و کشاورزان این استان می توانند مشکلات خود را با مسوولان مربوطه در میان بگذارند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برگزاری میز ارتباطات مردمی با حضور نمایندگان تام الاختیار وزارت نیرو در این استان خبر داد و گفت: این میز امروز و فردا برای پاسخگویی به بهره برداران و کشاورزان دایر است.

بابک بهادری افزود: آقای دکتر حیدری و مهندس کارگر نجفی طی دو روز با استقرار در مرکز استان مشکلات مردم را دریافت و پیگری می کنند.

وی با بیان اینکه این میز خدمت از ساعت هشت صبح تا ۱۸ بعد از ظهار دایر است اظهار داشت:  این میز خدمت برای رسیدگی به درخواست ها و مشکلات مردم در بخش منابع آبی در سفر ریاست جمهور به خراسان شمالی است.

بهادری گفت: شهروندان می توانند برای بیان مشکلات خود به سالن مدیریت توزیع اداره برق واقع در سه راه شهرک شاهد بجنورد مراجعه کنند.

در استان خراسان شمالی تاکنون هشت سد و ۱۱ بند انحرافی ساخته شده است.

بر اساس تحلیل شاخص «استاندارد بارش، تبخیر و تعرق» (SPEI) در بازه ۱۰ ساله، ۷۴.۲ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی است.

پهنه بندی شاخص خشکسالی SPEI که توسط مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی ارایه می شود و اکنون مناطق مختلف استان با درجات مختلف درگیر  تبعات خشکسالی است که در شهرستان های بجنورد، اسفراین و راز جرگلان این درصد درگیری خشکسالی بیش از ۹۰ درصد است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت این استان در روستاها سکونت دارند. 

این استان ۴۳۳ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که به نوعی کشاورزی و دامپروری از پیشران های اقتصادی محسوب می شود.