مراغه- ایرنا- در شرایطی که ساعت کاری ادارات هم با هدف کاهش مصرف برق دچار تغییر شده، گویا به کارگیری قاچاقی ماینرهای ( دستگاه استخراج ارز ) غیرمجاز همچنان در مراغه ادامه دارد و هر از چندگاهی خبر کشف آنها اعلام می‌شود که آخرین مورد آن کشف ۹ دستگاه دیگر به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ «مستجاب فتحی»، جانشین فرمانده انتظامی مراغه روز چهارشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد ماینر قاچاق در ۲ نقطه مختلف شهر شناسایی، و کشف و ضبط شد.

به گفته وی ماموران پس از کسب اطلاع از فعالیت غیرمجاز این دستگاه‌ها، ابتدا هماهنگی لازم را با مراجع قضایی به عمل آوردند و در ادامه با همکاری عوامل اداره برق، از محل بازرسی و ماینرها را کشف و ضبط کردند.

البته سرهنگ فتحی به دستگیر شدن ۲ نفر در این رابطه نیز اشاره و بیان کرد: این افراد پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل شدند.

وی خاطر نشان کرد: استفاده از دستگاه‌های ماینر به مصرف برق زیادی نیاز دارد و فعالیت غیرمجاز مزارع ارز دیجیتال علاوه بر ضررهای اقتصادی باعت اخلال در شبکه برق‌رسانی می‌شود. 

وی از اهالی شهرستان خواست برای کمک به اقتصاد و امنیت کشور به خصوص پیشگیری از اختلال در شبکه برقرسانی، در صورت اطلاع از این گونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.