سنندج- ایرنا- نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: مبلغان باید از آگاهی لازم برخوردار بوده و به تمام علوم روز مجهز باشند تا بتوانند در امر تبلیغ و اطلاع رسانی دینی به جامعه با مشکل و مانع مواجه نشوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در همایش روز ملی تبلیغ و اطلاع رسانی دینی در سنندج اظهار داشت: یک فرد مبلغ باید بداند کاری که انجام می دهد مزد آن نزد پروردگار است و اگر غیر از این باشد نفوذ کلام برای مبلغ از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه مبلغان خدمتگزاران دین هستند و باید در امر تبلیغ از اخلاص کافی برخوردار باشند، گفت: نفوذ کلام در تبلیع خیلی مهم است لذا یک فرد مبلغ باید همواره با مطالعه، علم و آگاهی خود را بالا ببرد، خود را بروز کرده و از تکرار مطالب پرهیز کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: اگر اگاهی نباشد، از عدم اگاهی سواستفاده خواهد شد لذا مبلغان باید هوشمند بوده و همواره در تبلیغات خود به نسبت به موقعیت زمانی و مکانی  بتوانند با بازی با کلمات تاثیرگذاری حداکثری را داشته باشند.

علما بزرگترین مبلغان در مسائل مختلف هستند

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این همایش اظهار داشت: علما بزرگترین مبلغان در مسائل مختلف از جمله وحدت، ارشاد و راهنمایی جامعه به شمار می روند، لذا این قشر باید به عنوان الگو عمل کنند.


ماموستا فایق رستمی افزود: علما در دوران انقلاب جهادی عمل کردند و توانستند مردم را به سمت و سوی وحدت، اتحاد و سعه صدر دعوت کردند و در این مسیر خود نیز گام اول را برداشتند که نمونه آن شهادت بیش از چهار هزار روحانی شهید در کشور است.

وی یادآور شد: امروز عملکرد و تلاش‌های مبلغان موجب پیروزی بر دشمنان شده است چرا که با همین تبلیغ، امام خمینی (ره) توانست انقلاب را به پیروزی برساند.


سازمان تبلیغات اسلامی بدنبال تبلیغ اسلام ناب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان نیز در این همایش اظهار داشت: وظیفه این سازمان به عنوان یک نهاد تبلیغی، تبلیع اسلام ناب و اصیل در میان آحاد مختلف مردم جامعه و تسهیل گری و حمایت از فعالیت‌های دینی، مذهبی و مردمی است.

حجت الاسلام برومند رازیانی افزود: هر تبلیغی، تبلیغ اثربخش نیست چراکه باید به تبلیغاتی که انجام می‌شود عمل کنیم چراغ راه سازمان تبلیغات اسلامی همواره در این مسیراحادیث نبوی و آیات قرآن کریم بوده است.

وی با بیان اینکه سیاست تبلیغات اسلامی در کشور تصدی‌گری نیست بلکه پشتیبانی از نهادهای مردمی است، اضافه کرد: در حال حاضر هزار و ۴۰۰ تشکل مردمی دینی در استان فعال بوده و به اجرای برنامه‌های دینی مذهبی می‌پردازند.

در ادامه این آیین تعدادی از مبلغان و فعالان فرهنگی استان کردستان تجلیل شد.

یکم تیر با عنوان سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی نامگذاری شده است.