به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، «پرویز فرجی» تصریح کرد: طی همین مدت، تعداد ۲۲۰ فقره پرونده در این دو بخش تشکیل و همچنین ارزش تخلفات کشف شده یک هزار میلیارد و ۵۴۵ میلیون ریال است.
وی به آمار بازرسیهای انجام شده در این بخش اشاره کرد و اظهار داشت: در مدت زمان ذکر شده در بخش برون شهری یک هزار و ۹۱۰ مورد بازرسی که منجر به ۶۳ فقره پرونده به ارزش ۲۸۹ هزار میلیون ریال و در بخش درون شهری دو هزار و ۹۳۳ مورد بازرسی که منجر به ۱۵۷ فقره پرونده تخلف به ارزش یک هزار میلیارد و ۲۵۶ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استانها ارسال شده است.
فرجی خاطرنشان کرد: این در حالی است که بر اساس آمار ارسالی از فعالیت بازرسان استانهای سراسر کشور، از ابتدای سال جاری تاکنون جمعاً بالغ بر ۱۲ هزار و ۶۰ مورد بازرسی در حملونقل برون و درونشهری صورت گرفته که منتج به تشکیل ۵۳۱ فقره پرونده تخلف به ارزش بالغ بر ۶ هزار میلیون ریال شده است.
مدیرکل بازرسی خدمات سازمان حمایت تاکید کرد: این سازمان به طور دقیق و جدی با هرگونه قصور در امر حملونقل عمومی درون و برون شهری مسافر و بار نظارت دائمی دارد و در صورت اثبات تخلف از سوی شرکتهای مذکور با آنان طبق موازین قانونی برخورد خواهد کرد.
وی با تاکید بر نظارت مستمر بر عملکرد ناوگان حملونقل درون و برونشهری کالا و مسافر، از شهروندان تقاضا دارد با انعکاس هرگونه سوءاستفادههای احتمالی در این زمینه از طریق تماس با تلفن ۱۲۴ و یا مراجعه حضوری به ادارات کل صنایع، معدن و تجارت استانها، بازرسان را در این نظارت مستمر یاری کنند.