زنجان – ایرنا – رییس دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی استان زنجان گفت: سند تحول آموزش و پرورش با مدارس فعلی پیاده شدنی نیست و ایجاد تحول، تغییر نگاه به مدرسه را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی طهرنچی روز چهارشنبه در آیین افتتاح نخستین بوستان های تربیت علوی و فاطمی دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان با بیان اینکه ما دانشگاه و مدرسه به مفهوم امروزی آن را وارد کرده ایم، افزود: مدرسه در معنای کنونی آن، سازمان محور است در حالی که در سنت ما تعلیم و تربیت مربی محور بود.

وی ادامه داد: مدرنیته با کلاس محوری و سازمان محوری آموزش، در صدد است تا آدمها از شکل یکسان آموزش برخوردار شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اسلامی استان زنجان با بیان اینکه ما روز به روز از معلم محوری فاصله گرفته و به محدوده تعلیم و تربیت سازمان محور وارد شده ایم، افزود: پس از مدتی دیدیم که این سازمان محوری تعلیم و تربیت، سرابی بیش نیست.

طهرانچی با بیان اینکه در دوران کرونا، به صورت افراطی به سمت فضای مجازی رفتیم، گفت: باید مبتنی بر مربی محوری، آموزش دانش آموزان طی این مدت دنبال می شد.

وی خاطرنشان کرد: با تاسیس بوستان های تربیت علوی و فاطمی در پی یک نقش آفرینی جدید در زمینه آموزش و پرورش دانش آموزان هستیم.

طهرانچی گفت: تاسیس این بوستان ها که نخستین مورد آن در زنجان راه اندازی شد، یک نگاه بلند، همت بزرگ و یک اتفاق مبارک در حوزه تربیت دانش آموزان و نسل نو است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه بوستان تربیت علوی و فاطمی این دانشگاه در فضای ۱۲ هزار مترمربعی با سه هزار و ۶۰۰ متر مربع فضای آموزشی ایجاد شده است، افزود: فاز نخست این مجموعه دارای ۳۲ کلاس درس و ۱۴ مکان ویژه امور اداری و فعالیت های تجمعی دانش آموزان است.

دکتر احمد نقیلو با بیان اینکه توسعه فازهای بعدی این مجموعه در دستور کار است، افزود: برای بازسازی فاز نخست این مجموعه در سایت قدیم دانشگاه ( اعتمادیه)، پنج و نیم میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای تکمیل این مجموعه به پنج میلیارد تومان دیگر نیز نیاز است.