سنندج- ایرنا- رییس صندوق رفاه دانشجویی کشور گفت: در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ماده ۷ آن ناظر بر ایجاد خوابگاههای متاهلی است، ۱۰۰ هزار خوابگاه دانشجویی متاهلی ظرف پنج سال در کشور احداث می شود.

مسعود گنجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۹۸۰ بلوک خوابگاه با ظرفیت ۲۰۲ هزار دانشجو وجود دارد که متوسط پوشش خوابگاهی ۳۷ درصد است که در صدد تا سه سال آینده به ۵۰درصد برسد.

وی با اشاره به تسهیل پرداخت وامهای دانشجویی گفت: از نیمسال دوم سال تحصیلی گذشته تمامی وامهای دانشجویی ۳۰ درصد افزایش یافت و وام تحصیلی دانشجویان متاهل  هم ۹۵ درصد افزایش داشت.

رییس صندوق رفاه دانشجویی کشور گفت: دانشجویانی هم که به هر دلیلی موفق به دریافت وام در چارچوب وام دانشجویی نشده بودند، وام ضروری در اختیار آنها قرار گرفت.

وی به تامین ودیعه مسکن دانشجویان متاهل و مجرد هم اشاره کرد و گفت: در صورت تامین بودجه لازم از سوی سازمان برنامه و بودجه، ۵۰ درصد ودیعه یک خانه ۷۰ متری در اختیار دانشجویان متاهل قرار می گیرد که این مبلغ برای تهران یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال و در شههرای بالای ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون و در دیگر شهرها ۶۵۰ میلیون ریال خواهد بود.

گنجی اضافه کرد: در حال حاضر این مبلغ در تهران ۳۲۵ میلیون و در دیگر شهرها ۲۶۰ میلیون ریال است که در صورت تصویب به رشد و ترقی خوبی خواهد داشت.

وی گفت: برای دانشجویان مجرد نیازمند خوابگاه هم وام مسکن گروهی به اسم دانشجو و به حساب دانشگاه پرداخت می شود.

رییس صندوق رفاه دانشجویی کشور تاکید کرد: تمامی خوابگاههای رتبه پنج امسال جمع آوری می شود و در مرحله بعد هم خوابگاههای با رتبه چهار به مرور زمان حذف خواهد شد.

گنجی دیگر برنامه امسال را جمع‌آوری آشپزخانه‌های سنتی دانشگاهها اعلام کرد و گفت: شرط این مهم پیشقدم شدن دانشگاههاست و قدم بعدی تبدیل آشپزخانه‌های نیمه صنعتی به صنعتی خواهد بود.

رییس صندوق رفاه دانشجویی کشور برای بازدید و کلنگ زنی طرحهای رفاهی دانشگاه کردستان امروز به سنندج آمده است.