تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) پنجشنبه شب خواستار مقابله با حفاری‌های رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، حماس اعلام کرد که حفاری‌های رژیم صهیونیستی در مجاورت مسجد الاقصی تهدیدی مستقیم برای پایه‌ها و دیوارهای این مسجد است.

در بیانیه حماس آمده است: حفاری‌های مستمر رژیم اشغالگر صهیونیستی در مناطق دیوار البراق و کاخ‌های اموی، تهدیدی مستقیم برای پی و دیوارهای مسجد مبارک الاقصی است.

حماس افزوده است: این حفاری‌ها تلاشی برای محو آثار اسلامی و تاریخی قدس است و به رژیم اشغالگر صهیونیستی هشدار داد که مسئول کامل عواقب این اقدام‌های تخریبی بر عهده این رژیم است.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین همچنین از اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و اردن خواست تا برای محافظت از بیت المقدس و مسجد الاقصی و توقف این طرح‌های استعماری بدخواهانه فورا اقدام کنند.

گزارش‌ها حاکی است که حفاری‌های رژیم صهیونیستی در زیر صحن مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد و گروهی از یهودیان در حال ساخت یک کنیسه در نزدیکی مسجدالاقصی هستند.

پیش تر «حمد ابوحلبیه»، رئیس کمیته قدس و مسجدالاقصی در شورای قانون‌گذاری تشکیلات خودگردان فلسطین گفته بود که بر اثر شکاف‌های ناشی از حفاری‌های اشغالگران، سنگ‌هایی از دیوار جنوبی مصلای مسجدالاقصی افتاده است. این حفاری‌ها در زیر محوطه کاخ‌های اموی و بین عین سلوان و دیوار البراق انجام شده و تا حدود ۸۰۰ متر امتداد یافته است.