کیش - ایرنا - رییس ستاد مدیریت بحران کیش گفت: تا کنون خسارتی از زلزله ۵.۶ ریشتری بندرچارک در این جزیره گزارش نشده است.

سعید پورزادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تاکنون خسارتی در این جزیره از زمین لرزه ۵.۶ ریشتری گزارش نشده است اظهار داشت: کانون این زمین لرزه بین جزیره کیش و بندر چارک گزارش شده که شدت آن از زمین لرزه ۲۵ خرداد هرمزگان حدود چهار دهم ریشتر بیشتر است.

وی افزود: مدیریت ستاد بحران جلسه خود را تشکیل داده و با توجه به بالا بودن قدرت زمین لرزه امروز در صدد هستیم سطح آمادگی خود را ارتقا داده تا خدمات مورد نیاز مردم را در مواقع بحرانی به سهولت انجام دهد.

اضافه کرد: توصیه می شود مردم نیز هوشیارتر از روزهای گذشته باشند و در صورت امکان در فضاهای سربسته حضور نیابند تا اگر این زمین لرزه پس لرزه ای داشت بتوانند در امنیت کامل باشند.

به گزارش ایرنا به نقل مرکز لرزه نگاری کشور، این زلزله در طول جغرافیایی ۵۴.۳ و عرض جغرافیایی ۲۶.۵۲ در عمق ۲۲ کیلومتری زمین رخ داده که  این زمین لرزه در ۲۳کیلومتری بندر چارک ، ۲۵کیلومتری جزیره کیش و ۵۵کیلومتری جناج بستک بوده است.

نزدیک ترین مراکز استان به زلزله ۲۱۶کیلومتری بندرعباس و ۳۸۲کیلومتری شیراز فارس بوده و هنوز گزارشی از خسارت های احتمالی این زمین لرزه منتشر نشده است اما طی ۱۰ روز گذشته این منطقه بارها شاهد زمین لرزه بوده است.