گچساران - ایرنا- رییس دادگستری باشت گفت: هفت هزار و ۵۱۴ پرونده از سال گذشته تاکنون در حوزه قضایی این شهرستان مختومه شد.

حجت الاسلام یوسف باقری راد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به هفته قوه قضائیه و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و در رأس آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی(ره) افزود: تعداد پرونده‌های وارد شده به محاکم قضائی  از سال گذشته تاکنون این شهرستان بیش از هفت هزار و ۶۰۲ فقره بوده است.

وی بیان کرد: این تعداد پرونده‌ها شامل کیفری، حقوقی و خانواده بوده که در  شعبات دادسرا، دادگاه و دوایراجرای احکام  این شهرستان بررسی شده است.

باقری راد ابراز کرد: از این تعداد پرونده‌های وارده بیش از یکهزار و ۸۴۷ مورد در دادگاه عمومی این شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت که  بیش از یکهزار و ۴۵۴ فقره آن مختومه شد.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۳۹۳ پرونده در دادگاه عمومی این شهرستان در حال رسیدگی است.

باقری راد اظهار داشت: در این مدت همچنین پرونده  ۸۶ متخلف در عرصه منابع طبیعی این شهرستان در دستگاه قضایی باشت مورد رسیدگی قرار گرفت که تمام آنها مختومه شد.

وی گفت: هم اکنون پرونده ۱۷ متخلف در عرصه های منابع طبیعی این شهرستان از سوی دستگاه قضایی در دست اجراست.

باقری راد تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در مجموعه قضایی باشت  به هیچ وجه مانع کار نشده است.

وی ابراز کرد: برقراری عدالت، دادرسی منصفانه و جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های مهم و راهبردی حوزه قضایی باشت است.

باقری راد گفت: برخورد با متخلفان و متعرضان به حقوق مردم ، حکم به عدالت در فرایند رسیدگی به شکوائیه های مردمی و برقراری عدالت و امنیت اجتماعی در جامعه مدیون تلاش قضات خدمتگزار است.

افزود: ۴۰۷ پرونده در شورای حل اختلاف این شهرستان به صلح و سازش ختم شده است.

هفته قوه قضائیه از یکم تیرماه تا هفتم تیر ماه و به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی است.

شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

شهرستان ۲۵ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.