سنندج- ایرنا- مدیرکل زندان‌های کردستان گفت: ۱۱۶ نفر از زندانیان استان آزاد شدند و به ۴۶۰ نفر نیز مرخصی اعطا شد.

مراد فتحی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از دستاورد مهم انقلاب اسلامی در حوزه زندانبانی اسلامی اصلاح و تربیت و احیاء نفوس و باز اجتماعی کردن زندانیان و محکومان است که دیدارهای حضوری قضات و همچنین توسعه اشتغال به کار و حرفه آموزی زندانیان استان نیز در همین راستا است.

وی ادامه داد: تمامی قضات دادگستری به مناسبت هفته قوه قضاییه در زندانهای استان حضور پیدا کردند و از نزدیک با زندانیان دیدار چهره به چهره داشتند.

فتحی افزود: در مرکز استان نیز رییس کل دادگستری و دادستان مرکز استان به اتفاق معاونین و تمامی قضات محاکم و دادسرای عمومی و انقلاب سنندج ضمن دیدار و شنیدن درخواست زندانیان به مشکلات آنان رسیدگی کردند.

 وی یادآور شد: به همین مناسبت قرنطینه بهداشتی که بصورت چندین سویت چند نفره ساخت و توسعه داده شده و در راستای کنترل بیماریهای واگیردار و طبقه بندی زندانیان بازسازی شده بود با حضور ریاست کل دادگستری و دادستان مرکز استان و معاونین آنها بصورت رسمی افتتاح شد.

مرکز اشتغال شماره ۲ سنندج افتتاح شد

فتحی اضافه کرد: مرکز اشتغال شماره ۲ سنندج هم با حضور رییس کل و معاونین دادگستری استان و اعضای شورای قضایی استان و مدیرکل فنی و حرفه ای کردستان افتتاح شد.

وی ادامه داد: اولین اولویت شاخص گذاری سازمانی به ویژه امسال با عنایت خاص ریاست قوه قضاییه و ریاست سازمان زندان‌ها، حوزه اشتغال به کار و مشغولیت زندانیان و حرفه‌آموزی زندانیان است.

فتحی افزود: با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط به ویژه مراجع قضایی در استان کردستان و حمایت سرمایه‌گذاران و خیرین و تجار در استان شاهد اشتغال به کار مولد بالای ۷۰ درصد از محکومین در زندان‌ها هستیم.

وی تاکید کرد: این مددجویان در انحای مختلف اعم در داخل زندان و خارج از زندان بنا به تصویب و پیشنهاد شورای طبقه بندی زندان ها، صلاحیت پیدا کرده و در کارگاه های اشتغال برای کسب روزی حلال مشغول به کار هستند.