اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: برق ۱۴ اداره دولتی پرمصرف این استان قطع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمود محمودی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مدیریت مصرف برق تا پایان شهریور ادامه دارد و تامین برق کشور بسیار حساس شده و مدیریت مصرف برق و همیاری همگانی امر ضروری است.

وی بیان کرد: در این راستا مانور رصد مصرف برق ادارات به صورت مستمر برگزار می‌شود و برق اداراتی که بیش از الگوی مشخص شده در ساعات اداری مصرف داشته باشند و یا بار مصرفی را مطابق مصوبه هیات وزیران در ساعت ۱۳ کاهش نداده باشند قطع می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: پایداری شبکه برق اولویت این صنعت است و از تمام ظرفیت‌ها برای مدیریت و پایداری شبکه برق در ایام پیک بار استفاده می‌شود.

محمودی اظهار داشت: دولت اصلاح مصرف را از خودش شروع کرده و تمام دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان باید مصرف برق خود را به میزان ۳۰ درصد در ساعات اداری نسبت به دوره مشابه سال قبل  و ۶۰ درصد در ساعات غیراداری کاهش دهند در غیر این صورت با اخطار و  قطع برق مواجه می‌شوند.

وی گفت: تمام ادارات با تلاش کارشناسان این شرکت، مجهز به کنتور فهام شده‌اند و امکان بررسی مصرف ادارات به‌ طور لحظه‌ای توسط دستگاه های اجرایی با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ایجاد شده است. 

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: ۱۷مگاوات مصرف برق با تعطیلی ادارات و پایان ساعات کاری بانک‌ها در روز پنجشنبه هفته گذشته کاهش یافت که این رقم شامل ۱۱مگاوات کاهش مصرف برق در ادارات و ۶ مگاوات کاهش مصرف برق در پایان ساعات کاری فعالیت بانک‌های استان مرکزی بود.

محمودی عنوان کرد: به دنبال این کاهش مصرف و نتیجه حاصل شده و با تصمیم استاندار مرکزی ادارات به جز دستگاه‌های خدمات رسان تا پایان تیرماه تعطیل و به صورت دورکاری است و فعالیت بانک ها نیز در این روز از هفت صبح تا ۱۱ است.

بیش از ۷۷۷ هزار مشترک برق در استان مرکزی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر وجود دارد.