بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد فضای اشتغال، راهکار اصلی پیشگیری از اعتیاد است به گونه ای که باید تمامی دستگاه های اجرایی برای تحقق این امر احساس مسوولیت کنند.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز یکشنبه در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر که به صورت ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهور برگزار شد،  اظهار داشت: اشتغال و ایجاد کسب و کار، برای پیشگیری از اعتیاد و افراد بهبودیافته از اعتیاد حلقه مفقوده ای است که در اجرای چرخه مبارزه با این آسیب اجتماعی معمولا دیده نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با مواد مخدر امری جهانی است، گفت: یک کشور به تنهایی نمی تواند وارد امر مبارزه با مواد مخدر بشود بلکه نظارت سازمان ملل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حسین نژاد افزود: در واقع نمی توانیم برای مبارزه با مواد مخدر دور کشور را حصار بکشیم و از ورود آن جلوگیری کنیم زیرا این مبارزه باید جهانی باشد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر ارائه برنامه های خاص برای پیشگیری از اعتیاد، تصریح کرد: باید برنامه های خاص برای بهبود یافتگان ارائه شود به گونه ای نباید شاهد بیکاری و انحراف بهبود یافتگان از اعتیاد در جامعه باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی دستگاه ها در امر مبارزه با اعتیاد هم افزایی داشته باشند، گفت: نباید مبارزه با این بلای خانمان سوز محدود به نیروهای نظامی و انتظامی باشد زیرا که این امر زمانی جواب موثر است که اقدامات فرهنگی مبارزه با اعتیاد در جامعه نهادینه شده باشد.

میزان شیوع اعتیاد در خراسان شمالی نسبت به جمعیت فعال استان ۷.۲۱ درصد است که یک و نیم درصد این جمعیت فعال درگیر اعتیاد را بانوان استان تشکیل می دهند.

جمعیت این استان ۸۶۳ هزار نفر است و ۴۴ درصد از این جمعیت در روستاها سکونت دارند.