ارومیه - ایرنا - رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نگاه مدعیان امروز حقوق بشر در عرصه جهانی یک نگاه فریبکارانه است، گفت: حقوق بشر امروز به ابزار دست استکبار برای فشار به دولت‌های مستقل تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر عتباتی روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای گرانقدر قوه قضاییه اظهار کرد: مدعیان دروغین حقوق بشر در رابطه با کودک کشی رژیم صهیونیستی، قتل عام مردم بی گناه در یمن و حمایت از گروهک‌های تروریستی اربابان خود سکوت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یک تفاوت ساختاری در نوع نگاه به حقوق بشر وجود دارد، افزود: ترور سردار سلیمانی در یک سفر رسمی، اوج هوچی گری حقوق بشر امریکایی است که معتقدیم مجازات حقوقی و شرعی آن دیر یا زود اجرا خواهد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی به موضوع مبارزه با مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی با تقدیم هزاران شهید در مبارزه با توزیع و انتقال مواد مخدر، خدمت بزرگی به بشریت کرده است؛ ولی همان مدعیان حقوق بشر برای اعدام یک قاچاقچی مواد مخدر ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیش از ۱۷ هزار شهید ترور در این کشور نمود بارز خوی و خصلت وحشی حقوق بشر امریکایی در جهان است.

عتباتی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی زیر سایه رهبر معظم انقلاب به عنوان لنگرگاه امنی برای جبهه مقاومت، مظلومان و آزادگان کل جهان تبدیل شده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی امروز با وجود فشارها، تحریم و بمباران رسانه‌ای استکبار جهانی به نقطه امیدی برای آزادگان جهان تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسیر حرکت کارگزاران باید پاسداری از خون شهدا و آرمان‌های انقلاب باشد، گفت: در این مسیر بزرگ مردم نشان دادند همواره پشتیبان ولی فقیه بوده و خواهند بود.

عتباتی همچنین پاسداران عدالت را سربازان ولی فقیه دانست و افزود: باید در همین راستا جنایت‌های ضد انقلاب برای نسل‌های جدید بازگو شود.

به گزارش ایرنا، مراسم بزرگداشت شهدای فاجعه تروریستی هفت تیر و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با حضور دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در مسجد لطفعلی خان ارومیه برگزار شد.