بجنورد- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: هیچ محدودیتی برای تامین قیر رایگان به مسکن مهر و بافت ناکارآمد شهری استان وجود ندارد و شهرداری ها در این زمینه مستندات ارائه دهند.

علی فخرانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری ها برای دریافت قیر رایگانٰ مستندات و مدارک لازم را ارائه دهند تا حواله قیر رایگان در اختیار قرار گیرد که در گذشته متاسفانه برخی از شهرداری ها در این زمینه کم کاری کردند و حدود نیمی از سهمیه استان جذب نشد.

وی با اشاره به وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در خراسان شمالی، افزود: در شورای عالی مسکن مصوب شد که سه دهک اول درآمدی در این طرح، آورده‌ای نداشته باشند که این قانون در استان ما هم اجرا شد.

فخرانی افزود: از آنجایی که اجرای طرح نهضت ملی نیازمند تامین منابع مالی است و شمار متقاضیان از سه دهک اول درآمدی هستند انتظار می رود در تامین منابع با شکل مواجه شویم که نهادهای مربوطه باید در این زمینه همکاری کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره تامین خدمات روبنایی در مجموعه های مسکن مهر استان نیز گفت: پیش از این توجه کافی و لازم در این‌باره وجود نداشت ولی در این دولت پیگیری هایی برای ارائه خدمات روبنایی در طرح نهضت ملی انجام شده است و دستگاه ها مکلف به انجام تکالیف هستند.

وی عنوان کرد: تذکر لازم برای تامین خدمات روبنایی در مجموعه های مسکونی و شهرک های جدید به پیمانکاران داده شده است و آنها مکلف به اجرای قانون هستند.

بر اساس اعلام مسوولان راه و شهرسازی خراسان شمالی، ۱۸ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در این استان کمبود وجود دارد که با احتساب نرخ واحدهای فرسوده و ناپایدار و ازدواج،شرایط حاد و بحرانی نیز خواهد شد.

اکنون ۲۱ درصد مردم این خطه اجاره نشین هستند و در مجموع ۲۶ درصد نیز در مسکن های ناپایدار سکونت دارند که باید تخریب و بازسازی شوند.