گچساران- ایرنا- رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان باشت گفت: ۱۰ طرح آموزشی در مناطق مختلف این شهرستان با اعتباری بیش از ۳۳۰ میلیاردو ۵۲ میلیون ریال در دست ساخت است.

سید حمید حیدری عنا روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد طرح های آموزشی در قالب ۵۴ کلاس درس در مناطق روستایی و شهری باشت در دست ساخت است.

وی بیان کرد: مدرسه ۱۰ کلاسه کاردانش شهید خواجه زاده، مدرسه ۶ کلاسه الزهرا ، مدرسه ۹ کلاسه شهید قبادی، مدرسه ۹ کلاسه فاطمیه،مدرسه ۶ کلاسه امام خمینی، مدرسه ۶ کلاسه میثم روستای سرابیز، مدرسه ۲ کلاسه عدالت روستای لیراب،  مدرسه بروجردی روستای برغون و ۲ کلاسه روستای برمامیون از مهمترین طرح های آموزشی در دست اجرا در این شهرستان می باشد.

حیدری عنا اظهار داشت: مدرسه ۹ کلاسه شهید قبادی با اعتباری بیش از ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد در زمینی به مساحت یکهزارو ۴۰ متر مربع در دست اجراست.

وی پیشرفت فیزیکی مدرسه فاطمیه باشت را ۱۰ درصد اعلام کرد و گفت: این طرح آموزشی ۹ کلاسه  به مساحت یکهزارو ۴۰ متر مربع با اعتباری بیش از ۴۳ میلیارد ریال در دست ساخت است.

حیدری عنا ابراز کرد: مدرسه ۶ کلاسه میثم روستای سرابیز با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و اعتباری بیش از ۴۹میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۵۲۱ متر مربع در دست ساخت است.

وی اظهار داشت: مدرسه ۲ کلاسه عدالت روستای لیراب و ۲ کلاسه روستای برمامیون هر کدام  با اعتباری بیش از ۱۳ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۵ متر مربع در دست ساخت است.

حیدری عنا گفت: مدرسه بروجردی روستای برغون در زمینی به مساحت ۷۵ متر مربع با اعتبار پنج میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال و پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد و  مدرسه سلمان فارسی روستای منصورآباد با اعتباری ۱۳ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰ درصد در زمینی به مساحت ۷۵ متر مربع در دست ساخت است.

وی تصریح کرد: مدرسه ۱۰ کلاسه کاردانش شهید خواجه زاده با زیربنای ۲ هزارو ۳۵۰ متر مربع و  اعتباری بیش از ۵۰ میلیارد ریال و مدرسه ۶ کلاسه الزهرا در ۲ طبقه به مساحت یکهزارو ۴۰ متر مربع و اعتباری بیش از ۲۲ میلیاردو ۴۲۰ میلیون ریال تکمیل شده که بزودی به بهره برداری خواهد رسید.

حیدری عنا ادامه داد: همچنین  مدرسه ۶ کلاسه امام خمینی در زیر بنایی به مساحت  یکهزارو ۴۰ متر مربع با اعتباری بیش از ۳۵ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد در دست ساخت است.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت های آموزشی استاندارد و زیبا برای تعلیم و تربیت نسل جوان گفت:امید است بهره برداری از این طرح ها بتواند گامی اثر بخش برای بهبود فضاهای آموزشی در شهرستان باشت باشد.

۲ هزار و ۷۰۰ دانش آموز در مدارس شهری و یکهزار و ۵۰۰ نفر نیز در مدارس روستایی به علم آموزی مشغول است.

این تعداد دانش آموزان در ۲۵ باب مدرسه شهری و ۱۰۰ مدرسه روستایی در قالب ۳۰۰ کلاس درس  در حال تحصیل هستند.

شهرستان باشت در ۱۱۰کیلومتری یاسوج، ۲۱ هزار نفر جمعیت دارد.