خمین - ایرنا - سرپرست آموزش و پرورش خمین گفت: ۲ هزار و ۲۲۵ دانش آموز این شهرستان همزمان با سراسر کشور در کنکور سراسری امسال با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

مصطفی کوکبی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یک‌هزار و ۳۸۱ نفر از شرکت کنندگان این شهرستان در کنکور امسال دانش آموزان دختر و ۸۴۴ نفر پسر هستند.

وی بیان کرد: ۲۴۳ نفر در رشته هنر، ۸۴۸ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و علوم انسانی، ۸۲۶ نفر در رشته علوم تجربی و ۳۰۸ نفر در گروه آزمایشی زبان از هشتم تیرماه جاری  به مدت چهار روز در بزرگترین آزمون علمی کشور شرکت می کنند.

سرپرست آموزش و پرورش خمین بیان کرد: چهار حوزه امتحانی برای شرکت کنندگان دختر و پسر این شهرستان در آزمون سراسری سال جاری تامین شده و تمهیدات امنیتی ترافیکی و پزشکی در این حوزه ها اندیشیده شده است. 

کوکبی اظهار داشت: انتظار می‌رود داوطلبان راس ساعت مقرر در محل آزمون خود حضور یابند و محل برگزاری آزمون را از قبل شناسایی کنند.

وی گفت: داوطلبان از آوردن وسایل اضافی مانند تلفن همراه، تبلت، ماشین حساب و سایر موراد خودداری کنند و تنها اقلام ضروری از جمله مداد، پاک‌کن و تراش به همراه داشته باشند.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵  هزار نفر جمعیت دارای دانشکده علوم پزشکی، دانشکده علوم قرآنی ، پیام نور و دانشگاه آزاد اسلامی است.