قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: روسای ادارات در راستای عمل به سیاست‌های دولت سیزدهم، حضور بین مردم و سرکشی از مناطق محروم را اولویت خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز دوشنبه در جلسه شورای اداری قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز همه مسئولان موظفند تا با همکاری و تعامل بین دستگاهی، کارهای مردم را به بهترین نحو پیگیری و اجرایی کنند و آنان را درگیر پیچ و خم‌های اداری نکنند.

وی اظهار داشت: امروز در سایه تلاش مسئولان، امنیتی پایدار در شهرستان قرچک وجود دارد و با نظارت گسترده بر فعالیت اصناف مختلف پس از اجرای طرح مردمی کردن تخصیص ارز ترجیحی و اصلاح قیمت برخی از کالاها، عرضه و تقاضای کالاهای اساسی به درستی کنترل شده و بازار در آرامش کامل به سر می‌برد.

وی با بیان این که یکی از مهمترین سیاست‌های دولت مردمی، مبارزه با فساد است اظهار داشت: قطعا با انتخاب درست و صحیح مسئولان و توجه به اصل شایسته‌گزینی، می‌توان فساد را از جامعه ریشه‌کن کرد، مسئولان و رؤسای ادارات موظفند تا بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم، همواره بین مردم بوده و با سرکشی به مناطق محروم، مشکلات مردم را از نزدیک احصا کرده و در صدد رفع آن‌ها برآیند.

فاتحی‌نژاد با اشاره به آغاز فصل گرما و لزوم مدیریت مصرف انرژی در ادارات گفت: صرفه‌جویی در مصرف انرژی یکی از مهمترین اولویت‌های ادارات دولتی است، اگر یک اداره دولتی خود در مدیریت مصرف انرژی پیشگام باشد، قطعا به الگویی برای جامعه تبدیل شده و مردم نیز همراهی بیشتری با مسئولان می‌کنند.

فرماندار قرچک با تأکید بر لزوم پیگیری تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام اظهار داشت: اولویت دولت، تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام است و نباید فعلا به سراغ تعریف طرح و پروژه جدید رفت تا بتوان با اعتبارات موجود، طرح‌های نیمه‌تمام و رها شده را تعیین تکلیف کرد و مردم را از خدمات آن‌ها برخوردار ساخت.

وی با اشاره به حضور مدیران کل استانی در شهرستان قرچک گفت: حضور مدیران استانی نباید صرفا تشریفاتی باشد و باید این حضور به رفع مشکلی از شهرستان منجر شود، مسئولان ادارات موظفند تا مسائل و مشکلات حوزه خود را به درستی احصا کرده و اطلاعات ان را در اختیار مدیران استانی قرار دهند تا با هم‌افزایی، مشکلات حوزه‌های مختلف برطرف شود.

وی افزود: مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان، دیدار با خانواده معظم شهدا و تکریم ارباب رجوع را در اولویت خود قرار دهند و در این مسیر، از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.


مسئولان شهرستان مصوبات سفر رئیس جمهور را تا نتیجه مطلوب پیگیری کنند
امام جمعه شهرستان قرچک نیز در این جلسه اظهار داشت: سفر رئیس جمهور به دشت ورامین و شهرستان قرچک، نتایج قابل قبولی را به همراه داشت و مسئولان باید تا حصول نتیجه مطلوب، مصوبات سفر رئیس جمهور را پیگیری کنند.

حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی افزود: سفر رئیس جمهور به دشت ورامین و شهرستان قرچک از برکات بسیاری برخوردار بود که یکی از آن‌ها، تعیین تکلیف شدن پروژه یکهزار و ۱۰۰ واحدی سبحان است و این سفر باعث شد که پس از ۱۰ سال، زمینه واگذاری واحدهای مسکونی به مردم فراهم شود.

وی تأکید کرد: این طرح مسکونی مهم، متعلق به شهرستان قرچک است و باید به متقاضیان بومی واگذار شود.

اسماعیلی یکی از مهمترین ویژگی‌های مسئولان را نگاه مثبت به اداره امور جامعه اعلام کرد و افزود: مدیران نباید در برابر مشکلات سستی به خرج داده و تسلیم مسائل و موانع شوند، صبر بر مشکلات و تلاش مجدانه برای رفع مسائل از مهمترین ویژگی‌های مدیران جامعه اسلامی است.

وی گفت: یک مدیر انقلابی و اسلامی همواره از خداوند متعال تقاضای تقوای الهی و ثابت قدم ماندن در راه حق و حقیقت را طلب می‌کند که اگر چنین باشد، می‌تواند خصوصیت یک مدیر حکومت اسلامی را داشته باشد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.