تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶

بوشهر - ایرنا - برگزاری نشست بازخوانی ابعاد حقوقی جنایت‌های آمریکا، آغاز مصاحبه پذیرفته شدگان استخدامی آموزش و پرورش بوشهر و استفاده از ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری در مجتمع گاز پارس جنوبی از جمله خبرهای کوتاه روز دوشنبه این استان است.

نشست بازخوانی ابعاد حقوقی جنایت‌های آمریکا در بوشهر برگزار می‌شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: به مناسبت هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی، نشست بررسی ابعاد حقوقی جنایات آمریکا و تأمین حقوق بشر اسلامی با حضور مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر روز دوشنبه به نقل از حجت الاسلام یوسف جمالی درباره برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در استان بوشهر گفت: این نشست ۱۲ تیر ماه با حضور سرهنگ انبارکی مسئول سازمان بسیج حقوقدانان کشور در حسینه ثار الله بوشهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این نشست هم‌اندیشی با حضور علمای شیعه و اهل سنت با موضوع تحولات بنیادین ملی و بین‌المللی برخاسته از اندیشه‌های مقام معظم رهبری در صداوسیما بوشهر برگزار می‌شود.

جمالی اضافه کرد: همایش بزرگداشت شهیدان میربهزاد شهریاری و عباس حیدری هفتم تیرماه ساعت ۱۸ عصر در گلزار شهدای روستای بحیری شهرستان دشتی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار می شود و آیین گرامیداشت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی نیز با سخنرانی سردار گرجی‌زاده معاون سابق حقوقی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۰ صبح این روز در مصلای جمعه بوشهر برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: شهیدان شهریاری و حیدری از شهدای بوشهری هستند که به همراه شهید بهشتی و ۷۰ تن از یاران انقلاب در انفجار تروریستی منافقین در هفت تیر ماه ۱۳۶۰ شهید شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: برگزاری نشست علمی با موضوع معرفی شهیدان شهریاری و حیدری، نمایشگاه عکس حقوق بشر آمریکایی، مسابقه نقاشی، قصه‌گویی و معرفی شهیدان بهشتی و شهریاری و حیدری ویژه کودکان، تجلیل از جانبازان شیمیایی، نور افشانی قبور مطهر شهدا و تجلیل از جانبازان شیمیایی از دیگر برنامه‌های هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی در بوشهر است.

جمالی گفت: در روزهای کرونا برنامه‌ها و آیین‌های مناسبتی ملی هیچ وقت در استان بوشهر تعطیل نشدند، بلکه گاهی بدون حضور جمعیت با پخش زنده یا وبیناری و گاهی با جمعیت محدود برگزار شد.

مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی پیمانی آموزش و پرورش بوشهر آغاز شد

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: فرآیند مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی پیمانی آموزش و پرورش این استان از امروز در پردیس علامه طباطبایی بوشهر آغاز شد.

رضا درویشی اظهار کرد: ۵۴۵ نفر سهمیه استخدامی آموزش و پرورش استان بوشهر است که ۹۲۷ نفر از پذیرفته شدگان آزمون استخدامی پیمانی بهمن ماه ۱۴۰۰ دعوت به مصاحبه شده اند.

درویشی بیان کرد: پس از مصاحبه، گزینش و اعلام نفرات نهایی این ۵۴۵ نفر از سوی سازمان سنجش در قالب پیمانی جذب آموزش و پرورش استان می شوند و یک دوره یک ساله مهارت آموزی را در این دانشگاه طی می کنند.

وی ادامه داد: فرآیند مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون استخدامی پیمانی آموزش و پرورش استان بوشهر شامل چهار مرحله بررسی مدارک و مستندات آموزشی و پژوهشی، معاینه های پزشکی، مصاحبه تخصصی و گزینش است.

درویشی اضافه کرد: پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدامی پیمانی بهمن ماه ۱۴۰۰ آموزش و پرورش استان بوشهر در مهرماه سال جاری در مدارس استان مشغول به تدریس می شوند.

وی تصریح کرد: این دسته از مهارت آموزان دانشگاه پودمان نخست را در ترم تابستان و پودمان دوم را همزمان با تدریس در مدرسه در ترم مهرماه ۱۴۰۱ طی می کنند.

درویشی یادآور شد: از پذیرفته شدگان چند برابر ظرفیت رشته آموزگار ابتدایی آزمون استخدامی پیمانی آموزش و پرورش استان بوشهر از امروز دوشنبه ۶.۴.۱۴۰۱ تا عصر یکشنبه ۱۲.۴.۱۴۰۱ مصاحبه تخصصی به عمل می آید.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: پذیرفته شدگان سایر رشته های آزمون استخدام پیمانی آموزش و پرورش طی اطلاعیه شماره ۳ اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر برای حضور در مصاحبه تخصصی در پردیس علامه طباطبایی بوشهر فراخوان خواهند شد.

ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری بوشهر در مجتمع گازی پارس جنوبی بکار گرفته می‌شود

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: استفاده از دانش و ظرفیت کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر دراولویت این مجتمع گازی است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی روز دوشنبه به نقل از احمد باهوش افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی با آمادگی کامل تلاش می کند از ظرفیت های کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر برای شکوه اقتصاد کشور بهره مند شود. 

وی اظهار کرد: با توجه به وجود کارشناسان بسیار ارزشمند و توانمند در رشته های مختلف بویژه حوزه نفت و گاز در کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر، فرصتی بسیار ارزشمند در مسیر تولید و رفع موارد تخصصی مجتمع گاز پارس جنوبی فراهم می شود. 

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: این شرکت در راستای ایجاد هم‌افزایی از طریق بهره گیری از توان متخصصان در این حوزه و به منظور کمک به رشد و توسعه منطقه، آمادگی کامل هرگونه همکاری را با کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان بوشهر دارد.

وی گفت: در این ارتباط تشکیل کمیته های مشترک با این کانون می تواند برای اصلاح و بهبود فرایندهای مهم در حوزه های تخصصی بسیار راهگشا باشد.

باهوش ادامه داد: فراهم آوردن شرایط برای استفاده از دانش و تجربیات کانون کارشناسان حوزه صنعت نفت و گاز، برگزاری دوره های آموزشی با حضور کارشناسان با تجارب ارزشمند در سطح مجتمع و همکاری تبادل اطلاعات می تواند سطح دانش کارکنان مجتمع را در این زمینه افزایش دهد.