به گزارش ایرنا به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی، عبدالله بهادری روز دوشنبه اظهار داشت: یکی از مهمترین پروژههای حوزه راه استان راه آهن است، این پروژه با توجه به اهمیت و ضرورتی که برای احداث آن وجود دارد از سال ۹۱ استارت خورد اما به دلایل محدودیتهای اعتباری متوقف شد.
وی بیان کرد: برای اجرای راه آهن استان می بایست تمامی جوانب زیست محیطی بخصوص بحث آلودگی صوتی و حفظ فاصله با شهرها به جهت توسعه آینده شهرنشینی مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در مطالعه مسیر راه آهن در استان ایلام تا حد امکان سعی شده ضمن رعایت نکات فنی در بحث شیبها و قوص ها، کمترین خسارت به زمینهای کشاورزی و منابع طبیعی وارد شود.
مدیرکل راه و شهرسازی ایلام آینده نگری در اجرای طرح های عمرانی بخصوص بحث ریلی و جاده ای را از نکات مهم توسعه دانست و یادآور شد: اهداف بلندمدت در اجرای طرح راه آهن استان دیده شده است.
بهادری تاکید کرد: عملیات اجرایی قطعات اول اتصال استان ایلام به شبکه ریلی از سمت استانهای کرمانشاه و خوزستان در حال انجام می باشد.
به گزارش ایرنا، پروژه راه آهن ایلام از اسلامآباد کرمانشاه آغاز و به سمت ایلام ادامه یافته و سپس از مهران و دهلران به اندیمشک خوزستان ۷۴ کیلومتر طول دارد که در این مرحله عملیات اجرایی ۱۷.۵ کیلومتر آن با اعتبار مشخص آغاز شده است.