زنجان-ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: تمرکز بر آمار و بی‌توجهی به کیفیت، آفت و آسیب بسیاری از کارها و فعالیت‌های فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی روز سه شنبه در آیین افتتاحیه فعالیت های تابستانی دانش آموزان که در زنجان و با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش و حضور و با شرکت بیناری مسئولان آموزش و پرورش استان های سراسر کشور برگزار شد، افزود: این موضوع موجب می شود تا کیفیت فعالیت ها افت کند و ما شاهد خروجی قابل انتظار، نباشیم.

وی با بیان اینکه  تابستان فرصت مغتنمی برای فعالیت های مختلف دانش آموزان است، گفت:  امسال شرایط کمی متفاوت تر است، فرصتی که کرونا طی ۲ سال گذشته از ما گرفته بود و اکنون پس از این مدت، باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که نیاز دانش آموزان را فراهم کرده و آسیب های احتمالی دچار شده در دوران آموزش در فضا مجازی را کاهش دهد.  

رفیعی به لزوم افزایش جذابیت برنامه ها به منظور جذب تعداد بیشتر دانش آموزان اشاره کرد و افزود: تنوع در برنامه های اوقات فراغت موجب افزایش انگیزه و رغبت دانش آموزان به این برنامه ها خواهد شد که خود آموزش و پرورش نیز این دغدغه را دارد.

وی با بیان اینکه باید به برنامه های پرورشی و فرهنگی توجه ویژه ای شود، خاطرنشان کرد: این مطالبه خانواده ها نیز است که این برنامه ها تحت شعاع برنامه های آموزشی قرار نگیرد.

رفیعی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تعدد دستگاهی در حوزه اوقات فراغت وجود دارد اما آموزش و پرورش دارای غنا و قدمت در این زمینه است، گفت: باید مجموعه امکانات و ظرفیت ها با توجه به اصل عدالت در تمامی محلات گسترش بدهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم گفت: با اتمام ایام امتحانات خردادماه، مدارس در ظاهر تعطیل می شوند ولی آموزش و تربیت جریان داشته و تعطیل پذیر نیست بلکه تابستان فرصتی است که دانش آموزان با حضور در پایگاه‌های فعالیت های تابستانی، به کسب مهارت های مورد علاقه خود بپردازند.

علی اسماعیلی افزود: امسال به دلیل شرایط حاصل از همه گیری کرونا، علاوه بر برنامه های مفرح تابستانی، در جهت تثبیت یادگیری و جبران افت تحصیلی، برنامه های آموزشی لازم برای جامعه هدف در استان برنامه ریزی شده است.