به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، مدیر خردهفروشی آنلاین ساینسبری (Sainsbury) در انگلیس از کوتاه شدن لیست خریدها در بین اکثر اقشار جامعه این کشور خبر میدهد و میگوید بسیاری از مشتریها به خرید غذاهای منجمد و ارزانتر روی آوردهاند.
سیمون رابرتز مدیر اجرایی خردهفروشی انگلیسی میگوید که مشتریان این فروشگاه به خاطر بالا رفتن قیمتها و تورم در کشور مجبور هستند هزینههای زندگی خود را با خرید غذاهای منجمد کاهش دهند. این مدیر فروشنده میگوید بیشتر مشتریها به خاطر گرانی مواد غذایی قادر به خرید مواد غذایی نیستند و تنها به صورت آنلاین از آنها بازدید میکنند.
رابرتز در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: با شرایط بیسابقهای در انگلیس روبرو هستیم و بسیاری از لیستها خرید مشتریها کوتاه شده است که این قضیه در بین تمام اقشار جامعه دیده میشود.
طبق دادههای منتشر شده توسط منابع دولتی، افزایش تورم در ماه می به ۹.۱ درصد رسید که در ۴۰ سال گذشته بیسابقه بود که عامل اصلی این تورم بالا رفتن قیمت سوخت و مواد غذایی اعلام شده است.
موسسه آمار نیلسن در انگلیس گزارش عجیبی از گرایش مردم به خرید مرغ منجمد شده منتشر کرده است که نشان میدهد در چند هفته گذشته فروش مرغ و گوشت منجمد ۱۲ درصد افزایش یافته است.
گزارش نیلسن نشان میدهد که سایر محصولات ارزانتر نیز در هفتههای اخیر در بین خریداران محبوبیت پیدا کرده است. به گفته این موسسه فروش محصولات غذایی از اواسط ماه ژوئن ۵.۵ درصد کاهش یافته است، زیرا خریداران همچنان مخارج خود را کنترل میکنند.