همدان- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان همدان گفت: ارتقای سطح دانش و اطلاعات تخصصی و حرفه ای در حوزه قضایی، فرایند خدمت به مردم در این حوزه برای جلب رضایت مراجعین و همچنین رضایتمندی عمومی را تسهیل و تسریع می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خانجانی موقر روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت هفته قوه قضاییه و تجلیل از قضات و کارکنان نمونه دادسراهای همدان، افزود: دادسرا خط مقدم دستگاه قضایی در مواجهه با تخلف و فساد است و تلاش این حوزه از دستگاه قضایی بهترین کارکرد برای خدمت به مردم و موفقیت در انجام وظیفه محسوب می شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان در ادامه با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر دقیق بودن صدور کیفرخواست ها، اظهار داشت: همکاران قضایی و اداری دادسرای همدان در این مسیر حرکت کرده و فعالیت بسیار موثر و موفقی دارند.

خانجانی موقر گفت: اخلاق مداری همراه با صبوری و افزایش دانش قضایی باید در اولویت این مجموعه با هدف خدمت رسانی بهتر به مراجعان و مردم قرار بگیرد.

معاون دادستان همدان نیز اصلاح ذات البین را اولویت و هدف اصلی دستگاه قضایی دانست و گفت: در روایات متعددی بر این مسئله تاکید شده و می توان با تکریم مناسب ارباب رجوع، پرونده ها را ختم به مصالحه کرد.

حجت الاسلام محمد براتی افزود: باید تلاش مجموعه قضایی به گرفتن حق مظلوم از ظالم همراه با اخلاق حسنه و کسب رضای خدا باشد.

به گفته وی، کار در دستگاه قضایی اجر معنوی بسیاری دارد، چرا که در روایات عنوان شده یک ساعت تلاش برای جاری کردن عدالت برابر با ۷۰ سال عبادت است.

در این آیین از قضات و کارکنان نمونه دادسرای شهرستان همدان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل به عمل آمد.