بجنورد-ایرنا- رییس اداره تعاون روستایی شیروان گفت: توزیع سوخت ۸۰ درصد تراکتورها توسط شرکت های تعاونی این شهرستان صورت می گیرد که کار را برای صاحبان این وسایل کشاورزی آسان کرده است.

صادق شجاعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون، یک میلیون و ۱۶۸ هزار لیتر سوخت شامل گازوییل جهت استفاده در بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شده است.

شهرستان شیروان ۵۵ هزار هکتار کشتزار دارد که برای کشت این سطح از ۲ هزار و ۴۸۵ دستگاه تراکتور استفاده می شود، یعنی به ازای هر ۲۲ هکتار یک تراکتور وجود دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده تعاون روستایی شهرستان طی این مدت خاطرنشان کرد: همچنین ۲۳.۵ تن کالای تنظیم بازار شامل شکر و قند هر کدام ۹.۵ تن و برنج ۴.۵ تن تا ۴۰ درصد قیمت زیر بازار در فروشگاه ها توزیع شده است.

شجاعی اضافه کرد: این میزان کالای تنظیم بازار توسط ۸ شرکت و یک اتحادیه تعاون روستایی شهرستان توزیع شد که ۱۲ نفر در امر توزیع مشارکت داشتند و ۲ شرکت به علت نقدینگی پایین موفق به جذب کالا نشدند.

 رییس اداره تعاون روستایی شیروان گفت: در اوایل سال جدید، ۸۰ تن میوه تنظیم بازار و خرید تضمینی شامل سیب و پرتقال توزیع شد که ۱۸ عامل خرد وظیفه توزیع در سطح شهر شیروان و همچنین شهرهای خانلق، زیارت، لوجلی و روستای حسین آباد را به عهده داشتند.

 ۱۹ تشکل و شرکت تعاونی تحت پوشش این اداره هستند که در قالب سه گروه فعالیت می کنند.

 شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.