کرمانشاه- ایرنا- سرپرست دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این دانشکده دارای یک‌ درمانگاه تخصصی توانبخشی در پلی‌کلینیک تخصصی مرکز آموزشی درمانی فارابی است که خدمات توانبخشی فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی را به ۳۰ بیمار به صورت روزانه ارایه می‌دهد.

دکتر «لیبا رضایی» روز پنجشنبه به ایرنا افزود: دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۳۹۸ موافقت اصولی تاسیس دانشکده و پذیرش دانشجو را در سه رشته فیزیوتراپی کاردرمانی و گفتاردرمانی را از شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی دریافت کرده است.

وی اضافه کرد: این دانشکده در سال ۱۳۹۹ با پذیرش دانشجو در ۲ رشته کارشناسی فیزیوتراپی و کاردرمانی کار خود را آغاز کرد.

سرپرست دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: با پیگیریهای انجام شده، از مهرماه سال جاری دانشجوی گفتار درمانی نیز در این دانشکده پذیرفته خواهد شد و همچنین پذیرش دانشجو در سایر رشته های توانبخشی و در مقاطع تحصیلات تکمیلی در برنامه های آتی این دانشکده قرار دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون دانشکده توانبخشی دارای ۶ عضو هیات علمی در مقطع دکترای تخصصی است و فرآیند جذب اعضای هیات علمی در رشته های تخصصی توانبخشی با همکاری معاونت آموزشی ادامه دارد.

رضایی گفت: در این کلینیک امکانات و تجهیزات کافی برای آموزش به دانشجویان این دانشکده فراهم شده است.

وی افزود: دانشکده علوم توانبخشی از سایر پتانسیل‌های موجود در مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه نیز برای آموزش هر چه بهتر دانشجویان جهت تربیت نیروهای متخصص استفاده خواهد کرد.

سرپرست دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: ماموریت این دانشکده تربیت نیروی متخصص در رشته های توانبخشی مطابق با استانداردهای آموزشی و توجه به کیفیت آموزش از اولویت‌های اصلی مورد توجه برای مسوولان دانشکده است.  

وی گفت: در این راستا جذب نیروی هیات علمی متخصص، راه اندازی و  تجهیز کلینیک های تخصصی توانبخشی و گسترش فضای آموزشی مورد نیاز در برنامه های جاری این دانشکده در نظر گرفته شده است.

رضایی تصریح کرد: توانبخشی حلقه اصلی در فرآیند ارایه خدمات به بیماران مبتلا به اختلالات نورولوژی، ارتوپدی، روانپزشکی، کودکان مبتلا به اختلالات تکاملی و عصب شناختی و همچنین سالمندان است که منجر به افزایش توانایی های عملکردی و بهبود کیفیت زندگی این بیماران و مراقبین آنها می‌شود.

وی در پایان گفت: حضور متخصصین توانبخشی در تیم درمان این اختلالات، فرآیند درمان و بازگشت به زندگی عادی را تسریع و تسهیل می کند و فعالیت آموزشی دانشکده توانبخشی فرصتی برای تعیین این جایگاه در تیم درمان است.