همدان- ایرنا- رییس هیات والیبال استان همدان گفت: مناطق و محلات شهری، معدن گرانبهای استعدادهای نخبه ورزشی هستند که برهمین اساس اجرای طرح والیبال محله‌ای از سال گذشته با هدف شناسایی و کشف استعدادها در استان آغاز شده است.

حمید بادامی نجات روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سال گذشته با افزودن والیبال به ورزش شهروندی توانستیم فعالیت بسیار خوبی را در سطح محلات همدان با حضور آزادانه ورزشکاران انجام دهیم.

وی افزود: ورزش والیبال امروز به یک ورزش در سطح محلات شهر همدان تبدیل شده و شاهد استقبال بسیار خوب علاقه مندان از این رشته ورزشی هستیم.

بادامی نجات خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا در سطح محله‌ها، پارک و بوستان‌های شهر همانند رشته فوتبال نسبت به جذب جوانان علاقه مند به والیبال نیز برنامه ریزی کنیم چراکه حضور والیبال در جمع رشته‌های ورزش شهروندی موجب شور نشاط بیشتری در عرصه ورزش همگانی و شهری می شود.

رییس هیات والیبال استان همدان با بیان اینکه والیبال یکی از رشته‌های پرمخاطب در مدارس است، افزود: یکی از برنامه‌های مهم هیات والیبال استان، امضای تفاهم‌ نامه با آموزش‌ وپرورش است تا بتوانیم از ظرفیت مدارس برای شناسایی استعدادهای این رشته در راستای رشد و توسعه ورزش والیبال استان استفاده کنیم.

وی با تاکید بر رویکرد استعدادیابی در برنامه کوتاه مدت هیات والیبال استان همدان، گفت: استعدادیابی در ورزش نیازمند برنامه ریزی و عزم همگانی است که از تمام توان مجموعه هیات برای رسیدن به این هدف مهم استفاده می‌کنیم.

هم اکنون بیش از ۲ هزار والیبالیست در سطح استان همدان فعالیت دارند.