رشت- ایرنا- چهار طرح شبکه ارتباطی مخابراتی عصر پنجشنبه با حضور مدیرکل ارتباطات، فناوری و اطلاعات گیلان در شهرستان سیاهکل واقع در شرق استان گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این طرح ها شامل سه سایت مرتبط با اپراتور ایرانسل و یک اپراتور همراه اول می باشد که از خدمات تلفن و اینترنت سیار بر بستر. شبکه ملی اطلاعات استفاده می شود.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان شامگاه پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از این طرح‌ها به خبرنگاران گفت: از چهار طرح بهره برداری شده ، سه طرح مربوط به اپراتور ایرانسل است که اعتبارات آن از محل اعتبارات "پروژه خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات" (USO) ) تامین شده است.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح ها را ۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : این پروژه های ارتباطی در روستای کوه پس ، گولک و اروشکی از توابع سیاهکل اجرا شد که این روستاها نیز چهار روستای دیگر را تحت پوشش قرار می دهند.

فرزاد توکلی اظهار داشت: با اجرای این طرح ها ۵۴۸ خانوار  روستایی با جمعیت یکهزار و ۴۶۴ نفر از مزایای این طرح ها بهره مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به اینکه این روستا ها جزو روستاهای صعب العبور و کوهستانی استان هستند، گفت:نصب تکنولوژی در این مناطق بسیار دشوار است و این روستاها تاکنون فاقد هرگونه ارتباطات مخابراتی بودند.

فرزاد همچنین با اشاره به راه اندازی سایت شبکه اپراتور همراه اول در روستای لوردسیاهکل گفت: اعتبار اجرای این پروژه از منابع داخلی اپراتور همراه اول تامین شده است که با راه اندازی و آن سه روستای دیگر نیز تحت پوشش این شبکه ارتباطی قرار می گیرند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت: با اجرای این طرح ۲۸۵ خانوار با جمعیت ۶۷۹ نفر از مزایای آن بهره‌مند شدند.