قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حال رایزنی برای تخصیص فضایی به عنوان پارک بانوان به همراه پیست دوچرخه سواری و بازارچه ای دایمی برای عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی هستیم.

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، «افشار فتح الهی» در دیدار با سیده «الهام موسوی» مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور ضمن تاکید بر لزوم توانمندسازی بانوان در جزیره، تامین رفاهیات و خدماتی در قالب ورزش و سلامت برای این قشر را لازمه داشتن یک جامعه پرنشاط دانست.

وی از آمادگی این سازمان جهت تخصیص فضایی با کاربری پارک بانوان و همکاری با سرمایه گذرانی که در حوزه ساخت پلاژ بانوان علاقمند هستند، خبر داد و افزود: تمرکز بر فعالیت های ورزشی به عنوان یک سرگرمی، روحیه بانوان که معماران اصلی جامعه ما هستند را بهبود می بخشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ظرفیتی ارزشمند به نام صنایع دستی در قشم گفت: توسعه هنرهای دستی به یادگار مانده ازکذشتگان با اتصال مستقیم تولیدکنندگان به بازار هدف، ضمن توانمدسازی بانوان روستایی و سرپرست خانوار، به معرفی ظرفیت های بومی و سنتی این منطقه در سطوح ملی و بین‌المللی کمک کند.

فتح الهی اضافه کرد: جانمایی و راه اندازی مکانی دایمی برای عرضه محصولات صنایع دستی از دیگر خواسته های مجموعه سازمان منطقه آزاد قشم است که در حال پیگیری برای انجام می باشد تا بستری مناسب جهت اتصال مستقیم حلقه تولید به مصرف ایجاد شود.

در ادامه این دیدار سیده «الهام موسوی» مشاور امور بانوان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور نیز با اشاره به در پیش بودن رویداد جام جهانی قطر گفت: این رویداد فرصت بزرگی برای معرفی فرهنگ، هنر و پتانسیل های گردشگری مناطق آزاد کشور به جهانیان است.

وی با ارایه پیشنهاداتی برای کمک به توانمندسازی بانوان در حیطه صنایع دستی و ورزش بر لزوم کمک به درآمدزایی و ارتقا سلامت بانوان جزیره قشم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، جزیره زیبای قشم مشرف به تنگه هرمز و مجرای ورودی به خلیج فارس و دریای عمان است.

این جزیره که بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس است، به دلیل مجاورت با اقیانوس هند، وجود منابع نفت و گاز و واحدهای پتروشیمی و پالایشگاهی و تجهیزات فراساحلی و برخورداری از تسهیلات بندری برای کشتی‌های بزرگ (در رده پاناماکس) یکی از استراتژیک‌ترین جزایر ایران و خلیج فارس است که به دلیل خدمات سوخت‌رسانی به کشتی‌های عبوری از آبراهه بین‌المللی و پارک‌های انرژی و زیست – فناوری آن شهرتی جهانی دارد.

از سوی دیگر، ویژگی‌های طبیعی و تاریخی این جزیره، باعث شده قشم به یکی از مقاصد گردشگری اصلی در ایران تبدیل شود.

منطقه آزاد تجاری – صنعتی قشم، حدود ۳۰۰ کیلومتر مربع از این جزیره را شامل می‌شود.

این منطقه به دلیل قرارگیری در نقطه‌ای کلیدی از کریدور ترانزیتی شمال – جنوب، دسترسی به کریدور پروازهای بین‌المللی شرق – غرب و تسهیلات بندری آن، که به نوعی مکمل بندر شهید رجایی است، نقش پررنگی در تجارت و بازرگانی جهانی دارد.

اهداف و محورهای اصلی فعالیت‌های این منطقه آزاد تجاری – صنعتی شامل توسعه و گسترش صنعت ترانزیت و حمل و نقل، گسترش تجارت و خدمات تجاری، صنایع انرژی‌بر، صنایع بیوتکنولوژیک و منابع دریایی، صنایع گردشگری، شیلات و صید صنعتی، خدمات پشتیبان نفت و پارک‌های انرژی است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.